کسب‌وکارها براساس رتبه‌شان خدمات می‌گیرند

کسب‌وکارها براساس رتبه‌شان خدمات می‌گیرند

کسب‌وکارها براساس رتبه‌شان خدمات می‌گیرند؛ کسب‌وکارها براساس فناوری، صادرات‌محوری، رضایت مشتری و عمق تولید داخل رتبه‌بندی می‌شوند و کسب‌وکارهای با رتبه بالاتر، خدمات بیشتری می‌گیرند.

به گزارش ، مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت با بیان این مطلب، از رتبه‌بندی کسب‌وکارها براساس فناوری، صادرات‌محوری، رضایت مشتری، عمق تولید داخل و ... خبر داد و گفت که کسب‌وکارها با رتبه بالاتر در اولویت در ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

امیرحسین اسدی با بیان اینکه پارک‌های فناوری باید در دل صنعت شکل بگیرد، تصریح کرد: هدف اصلی جایزه ملی فناوری ایجاد یک فرآیند تغییر در نگاه به فناوری، مسأله‌محور کردن فناوری و انتقال کل زیست‌بوم فناوری از نسل دو مستقیم به نسل چهارم است.

اسدی با بیان اینکه در ماه گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و علوم مبنی بر تخصیص ۱۵ همت به صنعت دانش‌بنیان امضا شد، گفت: پروژه رتبه‌بندی کسب‌وکارها نیز در وزارت صمت در حال انجام است. بر این اساس قرار شده کسب‌وکارها در حوزه فناوری، صادرات‌محوری، رضایت مشتری، عمق تولید داخل و ... بررسی شوند.

به‌گفته وی، بخشی از این ۱۵ همت به همین واحدهایی که رتبه بالاتری دارند تخصیص می‌یابد. البته نمی‌توانیم بگوییم واحدهایی که رتبه پایین دارند، حق تولید ندارند، اما می‌توانیم کسب‌وکارهای با رتبه بالا را در اولویت ارائه خدمات و تسهیلات قرار دهیم. کسب‌وکارهایی که جایزه ملی فناوری را دریافت کنند نیز به همین ترتیب در اولویت قرار می‌گیرند.

اسدی یادآور شد: همه کسب‌وکارها شامل صنعت و صنف در این نظام رتبه‌بندی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و از سال آینده در روز صنعت بر این اساس از آنها تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه جایزه صنف فناور هم در دستور کار است، گفت: برای اصناف پارک فناوری اصناف، فناور کردن اصناف و تسهیلات ویژه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‎وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) گفت: جایزه ملی فناوری ایران درراستای ارزیابی فناوری از دیدگاه صنعت است

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام در جشنواره جایزه ملی فن‌آوری به وبگاه www.iranjamfa.ir مراجعه کنند. اختتامیه این جایزه در تاریخ 17 آذرماه در تبریز برگزار می‌شود. هدف این جایزه نگاه خاص به فناوری است که در محورهای نوجوان فناور، مدرسه فناور، دانشگاه فناور، رسانه و فیلم حامی فناور برگزار می‌شود و درنهایت ٢٠ جایزه در چهار دسته در نظر گرفته شده که درراستای حل چالش‌های صنعت است.
 

 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...