اختصاص مالیات افزوده لبنی‌ها به طرح شیر مدارس

اختصاص مالیات افزوده لبنی‌ها به طرح شیر مدارس

اختصاص مالیات افزوده لبنی‌ها به طرح شیر مدارس؛ برآوردها نشان می‌دهد با اختصاص مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌های لبنی به شیر مدارس، می‌توان در ۷۰ نوبت برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه شیر توزیع کرد.

به گزارش ، طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی پس از دو ماه تأخیر از شروع سال تحصیلی در ۲۱ استان آغاز شد و در دیگر استان‌ها نیز آموزش و پرورش در تلاش برای رفع موانع اجرایی طرح است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در این‌باره به ایسنا گفت: در مذاکراتی که برای اجرای طرح شیر مدارس انجام شده بود، قرار بود این طرح به‌طور متمرکز و با عقد تفاهم‌نامه با انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی انجام شود اما بنابر آنچه مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند، به دلیل وجود موانع قانونی اجرای این طرح به‌طور متمرکز مقدور نشد و آموزش و پرورش ترجیح داد تا مستقیم در هر استان با تولیدکنندگان محصولات لبنی وارد مذاکره شود. این کار علاوه بر اینکه باعث عقب افتادن فرآیند عقد قرارداد شد، زمان تامین مواد بسته‌بندی شیر استریل را هم از آنچه پیش‌بینی شده بود، افزایش داد.

میراسلام تیموری افزود: با این وجود با پیگیری‌هایی که آموزش و پرورش، وزارت جهاد و همچنین انجمن صنایع لبنی انجام دادند بخش عمده‌ای از مشکلات رفع شده و امید می‌رود که باقی استان‌ها هم مورد پوشش این طرح قرار گیرند.

تیموری اضافه کرد: دستورالعمل‌های آموزش و پرورش بر استانی شدن بودجه شیر مدارس تاکید دارد. استانی شدن قراردادها باعث می‌شود تا امکان انتقال محصولات تولیدی از یک استان به استان دیگر به دلیل افزایش هزینه حمل محدود شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در ادامه توضیح داد: برآوردها نشان می‌دهد مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌های لبنی چیزی بالغ‌بر ۸ هزار میلیارد تومان است که اگر این منابع به شیر مدارس اختصاص یابد، می‌تواند به جای ۳۵ نوبت در ۷۰ نوبت آن هم برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز هم در دوره ابتدایی و هم در دوره متوسطه و هم در مدارس دولتی و غیردولتی کافی باشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...