اعلام نرخ جدید تضمینی برق بادی و خورشیدی

اعلام نرخ جدید تضمینی برق بادی و خورشیدی

اعلام نرخ جدید تضمینی برق بادی و خورشیدی؛ وزارت نیرو با هدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های بادی و خورشیدی را ابلاغ کرد.

به گزارش ، با ابلاغ مصوبه نرخ و ضوابط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های غیردولتی تجدیدپذیر، قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های بادی با ظرفیت 250 کیلووات و کمتر برای هر کیلووات ساعت، 2250 تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت خرید تضمینی در نیروگاه‌های بادی با ظرفیت 250 کیلوات ساعت تا یک مگاوات، برای هر کیلووات ساعت 1700 تومان تعیین شده است.

ظرفیت مجاز برای احداث نیروگاه روی انشعاب، حداکثر 2 برابر ظرفیت انشعاب تا سقف یک مگاوات برای نیروگاه‌های بادی با نرخ پایه اعلام شده است، مشروط بر اینکه ملاحظات فنی و حفاظتی مربوط به اتصال به شبکه برای این نیروگاه‌ها پیش از عقد قرارداد رعایت شود.

بنابر این گزارش، نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشد حدود 40 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

گفتنی است، در صورت درخواست سرمایه‌گذار، نرخ پایه قراردادهایی که قبل از این مصوبه از محل ماده 61 به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مبادله شده‌اند، قابل اصلاح به نرخ‌های جدید ابلاغی با رعایت دیگر شرایط اعلام شده در این مصوبه است.

بنابر اعلام تسنیم، همچنین با ابلاغ مصوبه نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو، قیمت خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی مشمول طرح حمایت از اقشار کم‌درآمد به ازای هر کیلووات ساعت سه هزار تومان تعیین شده است.

علاوه‌بر این قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس با ظرفیت 20 کیلووات و کمتر، برای هر کیلووات ساعت 2500 تومان تعیین شده است. علاوه‌بر آن نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس با ظرفیت 20 کیلووات تا یک مگاوات برای هر کیلووات ساعت 2200 تومان تعیین شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...