تامین طلای تولیدکنندگان در مرکز مبادله

تامین طلای تولیدکنندگان در مرکز مبادله

تامین طلای تولیدکنندگان در مرکز مبادله؛ طلا در مرکز مبادله عرضه می‌شود و خریدارانی که در اولویت طلا هستند رسته تولیدکننده در صنف طلا و جواهر است.

به گزارش ، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز از تخصیص ارز مبدا برای مسافران خارج از کشور تا عید نوروز برای برخی کشورها خبر داد.

علی سعیدی اظهار کرد: امیدواریم مجموع مقررات و سامانه که در حال پیگیری در این زمینه هستیم، تا عید نوروز بتواند پاسخگو باشد و بتوانیم برای سفرهای با مقصد مشخص ارز همان کشور را تامین کنیم.

به‌گفته او، این امر در ابتدا برای یکی، دو کشور انجام می‌شود و گام به گام گسترش پیدا می‌کند.

سعیدی اضافه کرد: تخصیص ارز مبدا احتیاج به تمهیدات و مقدماتی دارد که در دستور کار است. تامین اسکناس هم از بانک‌های عامل در حال پیگیری است. امیدواریم تا عید بتوانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران درباره عرضه طلا در این مرکز گفت: قیمت عرضه طلا در مرکز مبادله براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی در نشست تخصصی بازارسازی و مداخلات موثر ارزی در بازار ارز ایران تصریح کرد: برای از بین رفتن فضایی که طلا چندین بار به کشور وارد و دوباره از کشور خارج شود، طلا در مرکز مبادله عرضه می‌شود.

به گفته وی، خریدارانی که در اولویت طلا هستند رسته تولیدکننده در صنف طلا و جواهر است.

سعیدی افزود: در شهر تهران حدود ۱۲۰۰ و در شهرستان‌ها چندین هزار تولیدکننده طلا و جواهر وجود دارد که نیاز آنها می‌تواند از این طریق تامین شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...