بستن پرونده‌های قدیمی مالیاتی با بخشودگی

بستن پرونده‌های قدیمی مالیاتی با بخشودگی

بستن پرونده‌های قدیمی مالیاتی با بخشودگی؛ سازمان امور مالیاتی با اعمال بخشودگی صد درصدی برای پرونده‌های مالیاتی گذشته در نظر دارد تا پرونده‌های باقیمانده را مختومه کند.

به گزارش ، رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب گفت: درراستای بهبود نظام کسب‌وکار برای پرونده‌های زیادی که از گذشته باقیمانده است، حکم از مجلس گرفتیم، تا حتی برای افرادی که اظهارنامه ارائه نداده بودند، بیایند و اصل مالیات خود را بدون جریمه پرداخت کنند.

سیدهادی سبحانیان افزود: امروز شاهدیم بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که فروش آنها بیش از 18 میلیارد تومان بوده است به سامانه پیوسته‌اند و ما بخش عمده مالیات را از این مسیر وصول خواهیم کرد.

سبحانیان در پاسخ به تسنیم درباره معافیت‌های شرکت‌های بزرگ و کاهش نرخ مالیاتی آنها گفت: معتقدیم مانند همه دنیا کسی که توان بالاتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند. سقف معافیت در سال 1403 در نظر گرفتیم. البته سقف عددی که در مجلس تعیین شد بسیار بالای است که 500 همت است و به نظر می‌رسد که یک اشتباه است.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات برخانه‌ها و خودروهای لوکس و همچنین خانه‌های خالی گفت: درآمدی که از خانه‌ها تاکنون وصول شده حدود 150 میلیارد تومان است. اگر مالیات پرداخت نشود در زمان نقل و انتقالات مالیات به صورت قهری وصول می‌شود. درخصوص خودروهای گرانقیمت نیز ارقامی در بودجه تعیین شده است. برای سال 1400، عدد تعیین شده، 2 همت، 1401 برای 251 هزار خودرو، 2.3 همت و برای 1402، برای 162 هزار خودرو، 2.8 همت مالیات تعیین شده است که از این عدد از 4.3 همت دو سال اول بالغ‌بر 1.5 همت آن وصول شده است.

سبحانیان درباره مالیات اینفلوئنسرها گفت: حتی اگر فردی پنج نفر دنبال‌کننده داشته باشد و از این محل درآمد داشته باشد، از او مالیات می‌گیریم. در سال 1400، 551 نفر از افرادی که بالای 500 هزار دنبال کننده داشتند را شناسایی کردیم که این تعداد مشمول مالیات بردرآمد شدند که مجموع 123 نفر از آنها 2.3 همت مجموع تراکنش آنها بوده است. تاکنون 149 مورد با مجموع 119 میلیارد تومان ارزش اقدام شده و 164 برگه تشخیص با ارزش 2 میلیارد تومان برای سال 1399 صادر شده است. در 10 ماهه نخست امسال نیز 7.6 میلیارد تومان مالیات از این محل وصول کردیم.

سبحانیان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد و مالیات برعایدی سرمایه گفت: در صورت اجرای مالیات بر مجموع درآمد فشار مالیات برای مردم کاهش پیدا خواهد کرد. درآمد و هزینه افراد مشخص خواهد شد و اگر باقی‌مانده از معافیت بیشتر باشد مشمول مالیات می‌شود.

وی درباره سقف تراکنش‌ها و تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری گفت: قرار نیست سازمان امور مالیاتی به حساب شخصی عموم مردم ورود کند. حساب شخصی نباید فعالیت تجاری داشته باشد. مردم نباید از حساب تجاری خود برای کارهای شخصی مانند فروش خانه استفاده کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...