افزایش 52.5 هزار میلیارد ریالی سرمایه کچاد

افزایش 52.5 هزار میلیارد ریالی سرمایه کچاد

افزایش 52.5 هزار میلیارد ریالی سرمایه کچاد؛ با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده چادرملو، سرمایه شرکت بالغ‌بر 52 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

به گزارش ، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) صبح امروز شنبه 19 اسفندماه 1402 با حضور بیش از 82 درصد از سهامدارن حقیقی و حقوقی در محل سالن تلاش برگزار شد.

سهامداران در این مجمع پیشنهاد افزایش سرمایه کچاد از مبلغ 271 هزار و 500 میلیارد ریال به مبلغ 440 هزار میلیارد ریال را مطرح کردند.

در اين جلسه پس از انتخاب محمدابراهیم راعی‌عزآبادی، نماینده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به‌عنوان رئيس مجمع و انتخاب آقايان یحیوی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سلحشوری نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت، خلیل‌زاده نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و رضایی، نماینده بازرس قانونی شرکت به‌عنوان ناظران مجمع، امیرعلی طاهرزاده به‌عنوان دبیر مجمع و مديرعامل شركت، گزارشی از روند اجرایی طرح‌های در دست اجرای شرکت ارائه و از همراهی سهامداران شرکت تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل چادرملو در ادامه این نشست گفت: کسب موفقیت‌های فراتر از برنامه و رکوردهای تولید، مرهون تلاش‌های تمامی همکاران در واحدهای معدنی و صنعتی، پیمانکاران و حمایت‌های قابل تقدیر اعضای هیات مدیره و اعتماد سهامداران گرامی است و خداوند منان را شاکریم که به ما توفیق خدمتگزاری عنایت فرمود تا با وجود برخی تنگناها و موانع ناشی از محدودیت‌های انرژی بتوانیم در سال 1402 تا این لحظه، فراتر از برنامه پیش‌بینی شده عمل کنیم.

طاهرزاده سپس به تشریح جزئیات طرح‌هایی که قرار است از محل افزایش سرمایه تداوم پیدا کند پرداخت که درنهایت مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه به تصویب اکثریت حاضران در مجمع رسید.

براساس این گزارش، مجمع، افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان 52 هزار و 500 میلیارد ریال را تصویب کرد که درنتیجه سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مبلغ 271 هزار و 500 میلیارد ریال به مبلغ 440 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی چادرملو، همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 324 هزار میلیارد ریال به مبلغ 371 هزار و 500 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره شرکت تفویض کرد تا هیات مدیره شرکت پس از گرفتن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

این افزایش سرمایه به‌منظور تأمين بخشی از منابع مورد نياز جهت تکميل طرح‌های توسعه در دست اجرا شامل احداث نيروگاه سيکل ترکيبی به ظرفيت اسمی 546 مگاوات به صورت EPC، احداث نيروگاه خورشيدی به ظرفيت 100 مگاوات، بهره‌برداری از معدن سنگ آهن جديد (آنومالی A10 )، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزايش سرمايه شرکت‌های سرمايه‌پذير و جبران مخارج انجام شده بابت تحصيل سرمايه‌گذاری‌ها (خريد سهام و تأسيس شرکت) مورد تصویب قرار گرفت.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...