واردات موبایل‌ دکمه‌ای ممنوع می‌شود!

واردات موبایل‌ دکمه‌ای ممنوع می‌شود!

واردات موبایل‌ دکمه‌ای ممنوع می‌شود! دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت موظف شد گزارشی از چگونگی تخصیص ارز و جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای در سال 1403 را آماده و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کند.

به گزارش ، درراستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و «عطف به بند (3.5) مصوبات یکصد و چهل و پنجمین جلسه دبیرخانه ستاد ابلاغی به شماره ۳۶۶۸۹۲ مورخ 17 خرداد 1402»، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبه توسط انجمن تخصصی صنایع همگن تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ و تجهیزات جانبی کشور در جلسه طرح و پس از استماع نظرات اعضاء درنهایت، تصمیمات زیر گرفته شد.

براساس مصوبات صد و شصت و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درراستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور قرار شد دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از اجرای مصوبه در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ درخصوص اجرای مصوبه ستاد تسهیل و چگونگی تخصیص ارز و جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای و حمایت از واحدهای تولیدکننده تلفن همراه را در ستاد ارائه کند.

همچنین قرار شد سازمان بازرسی کل کشور نسبت به پیگیری اجرای بند ۲/۲ مصوبات جلسه 156 ستاد تسهیل درخصوص الزام گمرک به عدم جلوگیری از ورود قطعات تلفن همراه به بهانه قاعده ۲ بند الف اقدام کند.

بنابر اعلام ایسنا، اواخر سال گذشته گزارش‌های مربوط به تولید موبایل (دکمه‌ای) تقلبی از یک برند مشهور در کشور منتشر شد و محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این‌باره گفته بود که بررسی موضوع تولید موبایل تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است. هرچند به گفته این مقام مسئول باتوجه به شرایط تحریم، واحدهای تولیدی ملزم به داشتن نمایندگی رسمی نیستند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...