اعلام هویت مالکان کالاهای انباری گمرک

اعلام هویت مالکان کالاهای انباری گمرک

اعلام هویت مالکان کالاهای انباری گمرک؛ به‌تازگی فهرست 120 شرکت صاحب کالایی که اقلام وارداتی آنها در مسیر تشریفات قرار داشته و بعد از اظهار به گمرک هنوز ترخیص نشده، تهیه شده است.

به گزارش ، حدود ۱.۵ میلیارد دلار کالا متعلق به ۱۲۰ شرکت تولیدی و بازرگانی در مسیر تشریفات گمرکی قرار داشته و ترخیص نشده است.

مجموع ارزش دلاری این کالاها حدود 1.5 میلیارد دلار عنوان شده که رقم قابل توجهی است. این فهرست مربوط به اظهارنامه‌های در جریان تشریفات ترخیص از کل واردات قطعی 14 ماهه منتهی به نیمه اردیبهشت‌ماه 1403 است.

بررسی جدول زیر نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف در حوزه صنایع غذایی و نهاده‌های دامی و شرکت‌های داروسازی گرفته تا شرکت‌های تولید لوازم خانگی، شرکت‌های هواپیمایی و خودروسازان و قطعه‌سازان هر یک سهمی در کالاهای پشت دروازه گمرک به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر اعلام تسنیم، شرکت‌های هواپیمایی سپهران (11 میلیون دلار) و آتا (نزدیک به 3 میلیون دلار) در کنار خودروسازانی ازجمله مدیران خودرو (100 میلیون دلار)، کرمان موتور (60 میلیون دلار)، پارس خودرو، بهمن موتور و سایپا در این فهرست حضور دارند.

در میان داروسازان نیز اکتورکو نزدیک به 22 میلیون دلار، اکسیر (7 میلیون دلار)، بهستان (6 میلیون) و کوشا فارمد، محموله در مسیر ترخیص در گمرک دارند. قسمت مهمی از محموله شرکت‌های داروسازی مربوط به حوزه مواد اولیه است.

همچنین سام الکترونیک و گلدایران از شرکت‌های حوزه لوازم خانگی هر یک به میزان 8 میلیون دلار کالا در مسیر تشریفات ترخیص از گمرک دارند.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...