انتشار فهرست واردکنندگان موبایل‌های ارز ترجیحی

انتشار فهرست واردکنندگان موبایل‌های ارز ترجیحی

انتشار فهرست واردکنندگان موبایل‌های ارز ترجیحی؛ باید مشخص شود چه کسانی ارز ترجیحی برای واردات این کالاها دریافت کرده‌اند و چه میزان ارز برای واردات این دسته از تلفن‌های همراه تخصیص داده شده است؟

به گزارش ، باتوجه به مکاتبه اخیر معاون وزیر صمت مبنی بر عدم قیمتگذاری و عرضه در شبکه غیررسمی برای کالاهای غیراساسی که ارز ۲۸۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند، بانک مرکزی باید اسامی دریافت‌کنندگان ارز و میزان ارز تخصیصی برای واردات موبایل با ارز ترجیحی را منتشر کند.

پس از تصمیم دولت برای حذف ارز 4200 تومانی در سال 1401، شاهد افزایش تورم از محل افزایش قیمت کالاهای اساسی و به‌دنبال آن نوسانات نرخ ارز دولت دوباره به سراغ سیاست تثبیت رفت.

بنابر اعلام تسنیم، دولت در اجرای این سیاست تصمیم گرفت تا ارز 28 هزار و 500 تومانی را برای واردات کالاهای ضروری و برخی  اقلام دیگر (دسته‌ای از تلفن‌های همراه البته برای مدت محدود) اختصاص دهد. بدین ترتیب در دوره ابتدایی تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومانی در سال 1401 دسته‌ای از تلفن‌های همراه نیز شامل این ارز شدند.

در حالیکه تاکنون بانک مرکزی مشخص نکرده که چه میزان ارز 28500 تومانی برای واردات دسته‌ای از تلفن‌های همراه تخصیص داده شده، به‌تازگی رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرده که کالاهای غیراساسی که ارز ترجیحی دریافت کرده‌اند علاوه‌بر اینکه مشمول قیمتگذاری نبوده‌اند از طرفی توزیع آنها در شبکه رسمی صورت نگرفته است.

بنابراین باتوجه به اینکه موبایل‌هایی که با ارز 28500 تومانی وارد شدند در عمل تاکنون سرنوشتی نامعلوم داشته‌اند، باید در گام نخست مشخص شود که چه کسانی ارز ترجیحی برای واردات این کالاها دریافت کرده‌اند و از طرفی چه میزان ارز برای واردات این دسته از تلفن‌های همراه تخصیص داده شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...