واردات آیفون 14 به بالا ممنوع است

واردات آیفون 14 به بالا ممنوع است

واردات آیفون 14 به بالا ممنوع است؛ ممنوعیت واردات گوشی اپل اصلاح شد و آیفون‌های مدل 14 به بالا اجازه ورود به کشور را ندارند.

به گزارش ، تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص اصلاح تصویبنامه موضوع تعیین اصلاحات تعرفه‌ای ۳۷۲ ردیف شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات اعلام شد.

براساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیأت وزیران، واردت آیفون ۱۴ بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶ درصد تعیین شده است.

هیأت وزیران تصویب‌نامه قبلی خود درباره سود بازرگانی تعرفه‌ها را اصلاح کرد؛ بر این اساس سود بازرگانی واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ۹۶ درصد تعیین شده و هرگونه ممنوعیتی که پیش از این درخصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند.

گفتنی است از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به‌دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گرانتر شده و در حال حاضر هم عده‌ای ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیمکارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...