افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خودتامین به 3 هزار مگاوات

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خودتامین به 3 هزار مگاوات

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خودتامین به 3 هزار مگاوات؛ حدود 2 هزار مگاوات از حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع براساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

به گزارش ، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز خود هستند، گفت: این موضوع در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد که با جدیت پیگیری می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: حدود 2 هزار مگاوات از حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع براساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده صنایع در ماده 4 قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را 10 هزار مگاوات عنوان کرد که تاکنون حدود 2 هزار مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود تا سال آینده ظرفیت نیروگاه‌های خودتامین صنایع حداقل به 3 هزار مگاوات بالغ شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه بقیه نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده نیز در دست اجرا قرار دارند، تاکید کرد: صنایعی که به احداث نیروگاه خودتامین اقدام کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند و به هیچ وجه برق تولیدی این واحدها به مصارف دیگر اختصاص نمی‌یابد.

وی توضیح داد: البته نیروگاه‌ها به دلایل فنی و بروز حوادث ممکن است محدودیتت‌ایی را برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کنند که وزارت نیرو در حد مقدورات در این شرایط از طریق شبکه سراسری پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: برق بدون محدودیت در مورد خریداران برق از تابلوی سبز و همچنین تابلوی برق آزاد نیز صدق می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...