صدور لحظه‌ای مجوز ۳۵۰ شغل خانگی

صدور لحظه‌ای مجوز ۳۵۰ شغل خانگی

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماهی از ثبت آنی و لحظه‌ای مجوز ۳۵۰ کسب‌وکار خانگی خبر داد.

به گزارش صنعت‌صنف، حجت‌‌‌الله عبدالملکی در این‌باره افزود: مجوز ۱۷۲ کسب‌وکار خانگی نیز به صورت سه روزه صادر خواهد شد.

براساس این اعلام وزارت کار مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل را نیز به سه روز کاهش داد تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، افراد با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود و کسب‌وکار خود را ثبت کنند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حدود  ۵۵۰ مجوز در حوزه کاری این وزارتخانه وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد از طریق دبیرخانه مشاغل خانگی صادر می‌شود.

عبدالملکی افزود: بسیاری از مجوزهای مشاغل خانگی ثبت محور و به صورت آنی صادر می‌شوند و دیگر مجوزهایی که نیازمند پاسخ دستگاه‌های ذی‌صلاح است، ظرف سه روز نهایی‌ می‌شود.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار از تشکیل یک ستاد ویژه در وزارت کار به منظور تسهیل و غیرحضوری کردن صدور مجوزهای کسب‌وکار در همه معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط خبر داده و گفته بود: سامانه حمایت از مشاغل خانگی از این پس به نشانی mashaghelkhanegi.mcls.gov.irبا سازوکار جدیدی فعالیت می‌کند که بر اساس آن دو دسته مشاغل به صورت مجوزمحور و ثبت‌محور برای عموم مردم قابل دسترس است.

با کاهش زمان صدور مجوز مشاغل خانگی، هیچ مجوزی در حوزه مشاغل خانگی نخواهد بود که صدور آن بیش از سه روز طول بکشد و این کار برای نخستین بار و در راستای حذف موانع تولید و کسب و کار در کشور اتفاق می‌افتد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...