ثبت 330 شغل خانگی در سامانه ملی کسب‌وکار‌

ثبت 330 شغل خانگی در سامانه ملی کسب‌وکار‌

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار گفت: تا هجدهم اسفند همه دستگاه‌ها باید به درگاه تخصصی ثبت مجور صدور مجوزها در وزارت اقتصاد وصل شوند.

‌به گزارش صنعت‌صنف، جلسه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و وزیر اقتصاد برگزار شد.

در این جلسه، سیدامیر سیاح اظهار داشت: از ٢٠٠٠ مجوز‌، ١٢٨۵ مجوز احصاء و پیشنهاد اصلاح آن داده شده است. سیاح ادامه داد: تا هجدهم اسفندماه همه دستگاه‌ها باید به درگاه تخصصی ثبت محور صدور مجوزها در وزارت اقتصاد وصل شوند.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای کار با اشاره به دستگاه‌هایی که بیشتر مجوزهای کسب‌وکار را صادر می‌کنند، بیان داشت: وزارت کار طبق مقررات می‌تواند ٣۴٢ مجوز مشاغل خانگی صادر کند، پس از آن، وزارت کشاورزی، سازمان غذا و دارو، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد ، وزارت ارتباطات، میراث، محیط زیست، وزارت نیرو ، وزارت علوم، سازمان انرژی اتمی و غیره به ترتیب بیشترین مجوزها را صادر می‌کنند.

سیاح ادامه داد: ۳۳۰ عنوان شغل خانگی که صادرکننده مجوز آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است براساس مصوبه هیئت مقررات‌زدایی ظرف 10 روز اطلاعات این مشاغل را در درگاه ملی مجوزها ثبت و از این طریق مجوز را صادر خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...