برنامهریزی راهبردی در سازمانهای غیرانتفاعی منتشر شد
صنعتصنف: تازهترین کتاب برای برنامهریزی راهبردی در تشکلهای مردمنهاد به بازار نشر آمد.
سازمانهای غیرانتفاعی و غیردولتی در کشور ما با عناوین متعددی راهاندازی شدهاند. این سازمانها تحت عناوینی ازجمله انجمنهای خیریه، انجمنهای تولیدی و خدماتی، سندیکا، اتحادیهها، فدراسیونها، کنفدراسیونها و کانونها فعالیت میکنند. اما غالب این سازمانهای مردمنهاد یا غیرانتفاعی، فاقد برنامهریزی استراتژیک بهمنظور توسعه فعالیتها هستند.
سازمانهای غیردولتی و غیرانتفاعی، با دشواریها و موانع زیادی برای برنامهریزی و اجرای آن روبهرو هستند. خیلی از آنها برنامهریزی عملیاتی را بهعنوان برنامه راهبردی تلقی کرده و شماری هم به صورت اساسی، برنامهریزی ندارند و براساس وقایع روزانه(هرچه پیشامد، خوشاید) اقدام به برنامهریزی میکنند. بر همین اساس، برنامهریزی راهبردی و منطبق با تحولات پرشتاب در فضای کسبوکار، راهکاری است در پاسخ به این خلاء جدی در این قبیل از سازمانها.
تعیین دقیق راهبردها و برنامهریزی عملیاتی میتواند، این سازمانها را از گرداب نبود تمرکز بر امور جاری و آتی، خارج کرده و شیوه فائق شدن بر چالشها را یادآوری کند. به همین منظور، «برنامهریزی راهبردی در سازمانهای غیرانتفاعی» عنوان کتابی است که با همین هدف بهتازگی به بازار نشر آمده است.
این کتاب نوشته دو استراتژیست؛ یعنی مایکل آلیسون و جود کِی است که در 326 صفحه با ترجمه کتایون مصری و محسن ایلچی تلاش میکند به همه مدیران، کارکنان و ذینفعان سازمانهای غیردولتی، نحوه تدوین راهبردهای خرد و کلان و نحوه اجرای آن را یادآوری کند.
خوانندگان در این کتاب با مباحثی مانند نحوه برنامهریزی موفق، چگونگی تدوین راهبردها، ضرورت تحلیل الگوی کسبوکار، توجه به ذینفعان و غلبه بر چالشهای پیشِ روی سازمانهای غیردولتی آشنا میشوند.
کتاب «برنامهریزی راهبردی در سازمانهای غیرانتفاعی» در بهار 1401، به سفارش انجمن احیای ارزشها و حمایت موسسه خیریه نیکان جمشید تهران و شبکه ملی (موسسات نیکوکاری و خیریه) آماده چاپ شده و از سوی انتشارات دستان منتشر شده است تا به شکلی کاربردی و کارگاهی، بتواند نقش موثری در برنامهریزی دقیق سازمانهای غیردولتی داشته باشد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت کتاب میتوانند با شماره تلفن (66954800-021) تماس بگیرند.
ثبت دیدگاه