تعاونی‌های دانش‌بنیان صاحب اتحادیه می‌شوند

تعاونی‌های دانش‌بنیان صاحب اتحادیه می‌شوند

رئیس کمیسیون دانش‌بنیان، فناوری ارتباطات و اطلاعات اتاق تعاون ایران از تشکیل اتحادیه سراسری تعاونی‌های دانش‌بنیان و فناور در سال جاری خبر داد.

به گزارش صنعت‌صنف، شاخص اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یک معیار جهانی در سنجش کشورها از حیث میزان اتکا به علوم مختلف و بکارگیری آنها در راستای توسعه اقتصادی همواره مورد توجه کارشناسان بوده است.

در راستای نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ به‌عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اتاق تعاون ایران به‌عنوان بخش مردمی تعاون کشور، با هدف تقویت و محوریت تعاونی‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون در بخش تولیدات دانش‌بنیان گام برداشته و بر همین اساس رئیس کمیسیون دانش‌بنیان، فناوری ارتباطات و اطلاعات اتاق تعاون از راه‌اندازی اتحادیه سراسری تعاونی‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داده است.

محمدی می‌گوید: در راستای شعار سال ۱۴۰۱ در هجدهمین نشست کمیسیون تخصصی دانش‌بنیان، فناوری ارتباطات و اطلاعات اتاق تعاون ایران، موضوع تشکیل اتحادیه سراسری تعاونی‌های دانش‌بنیان پس از بحث و بررسی مورد تایید اعضا قرار گرفت و تصویب شد.

وی آمایش ۱۰۱شرکت تعاونی دانش‌بنیان بخش تعاون و آمایش شرکت‌های تعاونی غیردانش‌بنیان را از دیگر محورهای این جلسه عنوان کرد و از شبکه‌سازی تعاونی‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری نام برد.

طبق مصوبات کمیسیون، در راستای تعامل و تبادل تجربیات، قرار شد جلسات مستمر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارتخانه‌های مرتبط در سه‌شنبه‌های هر هفته برگزار شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...