مسئولان در خواب خرگوشی هستند

مسئولان در خواب خرگوشی هستند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه تخم‌مرغ بیش از نیاز کشور تولید شده است از دولت خواست تا اجازه دهد تخم‌مرغ‌های مازاد صادر شوند.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از ایسنا، ناصر نبی‌پور با اشاره به کاهشی شدن قیمت تخم مرغ اظهار داشت: وقتی قیمت تخم‌مرغ از قیمت مصوب بالاتر می‌رود مسئولان با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخم‌مرغ از ترکیه وارد می‌کنند یا تعزیرات با واحدهای مرغداری برخورد می‌کند اما حالا که قیمت تخم‌مرغ حدود ۳۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب شده هیچ خبری از مسئولان نیست و به نظر می‌رسد در خواب خرگوشی هستند.

وی ادامه داد: قیمت مصوب تخم‌مرغ به ازای هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است که در حال حاضر به کمتر از ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان مصرف کاهشی و تقاضا کم می‌شود و به همین دلیل با مازاد تخم‌مرغ مواجهیم و تخم‌مرغ ها روی دست مرغداران در سالن‌ها مانده است.

وی تصریح کرد: روزانه حدود ۳۰۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که قبلا این مقدار تولید شده مصرف می‌شد، زیرا تخم‌مرغ به جهت قیمت مناسب جایگزین محصولات پروتئینی دیگر در سبد غذایی خانوار شده بود. اما در حال حاضر مصرف به ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن رسیده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مازاد داریم.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...