فعالان اقتصادی مشاوره امور ورشکستگی می‌گیرند

فعالان اقتصادی مشاوره امور ورشکستگی می‌گیرند

صنعت‌صنف: معاون کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از عرضه خدمت جدید به اعضا و فعالان اقتصادی از سوی اتاق تهران خبر داد.

به گفته هومن حاجی‌پور، اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی برای دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه احیای شرکت‌های ورشکسته، می‌توانند با مراجعه به سایت اتاق تهران و بخش «خدمات مشاوره»، پرسش خود در این‌باره را به صورت برخط با کارشناسان امور ورشکستگی درمیان گذاشته و پاسخ‌ و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. 

وی همچنین تصریح کرد که ارائه خدمات مشاوره ورشکستگی به صورت حضوری نیز امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند به منظور دریافت مشاوره حضوری، درخواست خود را با شماره تماس 1866 اعلام کنند.

حاجی‌پور، افزود: تجار و شرکت‌های تجاری و کسب‌و‌کارها چنانچه به هر دلیلی قادر به پرداخت دیون قطعی خود نباشند بهترین راه‌حل قانونی، فرآیند ورشکستگی خواهد بود تا در اثر اجرای آن، ضمن حفظ اموال و دارایی‌های ورشکسته از اجرای احکام طلبکاران، نسبت به کاهش بدهی‌ها با حسابرسی دقیق و حذف خسارات تاخیر تادیه و جریمه‌ها بعد از تاریخ توقف بهره‌مندی بالاتری نصیب بستانکاران ورشکسته شود.

ورشکستگی حالت عدم توانایی دیون قطعی تاجر یا شرکت‌های تجاری است که با طرح دعوی ورشکستگی و صدور حکم و تعیین تاریخ توقف، تاجر یا شرکت‌های تجاری با محدودیت‌های قانونی جدیدی از جمله ممنوعیت و دخالت در اموال روبه‌رو می‌شود.

آثار حکم ورشکستگی ازجمله این موارد است:

جلوگیری از طرح دعوی یا تعقیب دعاوی حقوقی علیه تاجر یا شرکت تجاری ورشکسته به صورت انفرادی و ضرورت طرح ادعای طلب در اداره کمیته تصفیه امور ورشکستگی و رسیدگی دقیق به مطالبات بستانکاران.

همه معاملات ورشکسته بعد از تاریخ توقف در معرض ابطلال قرار می‌گیرد.

بعد از تاریخ توقف اصولا به بدهی‌های ورشکسته خسارت تاخیر تادیه تعلق نخواهد گرفت.

مسئولیت اشخاص ضامن ورشکسته به میزان بدهی ورشکسته محاسبه و منظور خواهد شد.

امکان ادامه فعالیت تاجر یا شرکت تجاری و یا تنظیم قرارداد ارفاقی وجود خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...