افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت ایران

افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی، اذعان داشت که از شتاب تورم در کشور کاسته شده و فروش نفت نسبت به ماه آخر دولت دوازدهم ۴۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش صنعت‌صنف، سیداحسان خاندوزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: سیاست عمومی کشور دائر  بر مدار عدل است. به‌رغم تلاش‌های ارزشمند از ابتدای انقلاب اسلامی هنوز جامعه تا رسیدن به تراز عدالت فاصله جدی دارد  و در سه سال اخیر ضریب جینی به‌عنوان یکی از شاخص‌های برابری اقتصادی، حاکی از افزایش فاصله‌های ناموجه در اقتصاد ایران است. یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب نیز همین موضوع است. رهبری در سال 1399 فرمودند که در دهه پیشرفت و عدالت نمره مطلوبی در باب عدالت بدست نیامده است.

خاندوزی افزود، امروز دولت سیزدهم که با رای مردم به آیتالله رئیسی کار خود را آغاز کرده است در حال تلاش برای کم کردن فاصله با آن وضع آرمانی است. تحقق عدالت اقتصادی از مسیر اقتصاد مردمی می‌گذرد. بر این اساس اولویت دولتمردان باید معطوف به خواسته‌های مردم باشد.

وی با اشاره به اهم اقدامات دولت سیزدهم در 5 ماه گذشته، ادامه داد: جدای از واکسیناسون فوری در دولت سیزدهم که به بهبود کسب‌وکارهای خرد کمک ویژهای کرد، اولویت دولت سیزدهم کنترل تورم بوده است. بر این اساس، شتاب تورم در شهریور 3.8 و در مهرماه 2.3 درصد بوده که امروز به 1.3 درصد رسیده است.

وزیر اقتصاد  با بیان اینکه، در حالیکه هنوز توافقی در بحث هسته‌ای صورت نگرفته است، فروش نفت نسبت به ماه آخر دولت دوازدهم 40 درصد رشد کرده است،‌ اضافه کرد: این موضوع ناشی از رویکرد فعالانه دولت سیزدهم است چراکه معیشت مردم به بحث مذاکرات گره زده نشده است.

وی با بیان اینکه رویکرد منطقه‌گرایی دولت سیزدهم نیز در حال ثمر دادن است، گفت: با فاصله بسیار کم از سفر به روسیه نخستین ثمره آن را شاهد بودیم که براساس نامه رسمی کشور روسیه نخستین بخش از خط اعتباری از سوی آن کشور به نیروگاه سیریک تخصیص داده شده است.

خاندوزی با بیان اینکه، با پیگیری دولت بحث تخصیص وام و تسهیلات بدون ضامن از طریق اعتبارسنجی  متقاضیان از فردا شروع خواهد شد، ‌گفت: افزایش نظارت‌ها بر سیستم بانکی ازجمله نظارت شرعی در دستور کار قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...