دریافت مالیات از صادرات با جدول تعرفه‌ای

دریافت مالیات از صادرات با جدول تعرفه‌ای

درباره وضع مالیات بر صادرات مواد اولیه، جدولی در نظر گرفته شده است که براساس آن، زمانی که اختلاف قیمت از یک حدی بالاتر برود، وضع مالیات بر محصولات اعمال خواهد شد.

به گزارش ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در این‌باره گفت: عوارض صادراتی بسته به قیمت جهانی مواد اولیه، کم و زیاد خواهد شد. رقم ثابتی برای این عوارض در نظر گرفته نشده است و فقط براساس قیمت جهانی می‌توان شاهد وجود برخی از تغییرات در عوارض باشیم

محمدصادق مفتح با بیان اینکه وضع عوارض صادرات فقط برای کوتاه‎مدت خواهد بود، افزود: این اقدام به‌منظور تنظیم بازار به کار گرفته شده است و هیچ قصد دیگری پشت این تصمیم وجود ندارد. 

به گفته مفتح، اعمال عوارض صادرات سبب افزایش عرضه در بازار داخلی خواهد شد و این امر سبب می‌شود تا زمینه ارتباط قیمتی داخل و خارج کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، قائم‌مقام وزیر صمت، به مزایای وضع مالیات بر صادرات مواد اولیه اشاره کرد و گفت: اعمال عوارض صادراتی تمایل شرکت‌ها برای تصمیمات مربوط به صادرات را کمتر خواهد کرد که این اتفاق را می‌توان به‌عنوان تاثیر مثبت این تصمیم برای عرضه داخلی در کشور دانست. 

به گفته وی، با به‌کارگیری این سیاست می‌توانیم شاهد اتفاقاتی مثبت در اقتصاد کشور باشیم.

وی افزود: باتوجه به چنین تصمیمی اگر فولاد در خارج از کشور به هر دلیلی گران شود، قیمت این کالا در داخل کشور به تبع افزایش قیمت انجام شده در خارج از کشور گران نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...