رونمایی از نخستین ساعت هوشمند گوگل

رونمایی از نخستین ساعت هوشمند گوگل

گوگل در کنفرانس I/O ساعت هوشمند پیکسل واچ را به‌عنوان رقیبی برای اپل واچ معرفی کرد.

به گزارش ، گوگل در کنفرانس طراحان I/O این شرکت چندین گجت جدید معرفی کرد که شامل پیکسل واچ، گوشی ارزان‌قیمت جدید Pixel ۶a و هدفون بود.

همچنین مدل پرچمدار Pixel ۷ که قرار است در پاییز وارد بازار شود، را نمایش داد و اعلام کرد روی تبلت جدیدی کار می‌کند

سخت‌افزار، بخش اصلی کسب‌وکار گوگل نبوده است اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است زیرا این شرکت مدام محصولات جدیدی را عرضه می‌کند.

گوگل ۶۱.۲۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه گذشته داشت در حالی که بخش «درآمد دیگر» که شامل فروش سخت‌افزار، اپلیکیشن و درآمد غیرتبلیغاتی است، ۸.۱۶ میلیارد دلار بود. با این حال این رقم از ۶.۶۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرد فروش تلفن هوشمند پیکسل با وجود محدودیتهای عرضه، به بالاترین رکورد صعود کرده است.

پیکسل واچ قابلیتهای مشابه اپل واچ داشته و ظاهر ساده و شیکی دارد که می‌تواند مشتریانی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند را جذب کند.

این محصول از فناوری فیت بیت استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد الگوی خواب، ضربان قلب و تمرینات ورزشی خود را کنترل کنند. 

این ساعت هوشمند با نرم‌افزار Wear OS گوگل کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد اعمالی مانند چک پیام‌ها و دانلود آهنگ را انجام دهند.

کاربران همچنین می‌توانند مسیرهای حرکت را در نقشه گوگل پیدا کنند یا به دستگاه‌های خانگی هوشمند خود وصل شوند؛ به‌عنوان نمونه دمای ترموستات را تغییر دهند یا مطمئن شوند که لامپ‌ها خاموش شده‌اند.

گوگل قیمت این محصول را اعلام نکرد و تنها گفت یک محصول گران خواهد بود که در پاییز به بازار عرضه می‌شود.

پیش از این شرکت‌های ال‌جی، سامسونگ و هواوی، ساعت‌های هوشمندی را با استفاده از نرم‌افزار گوگل ساخته‌اند.

گوگل همچنین مدل ارزان قیمت Pixel ۶a را معرفی کرد که تابستان امسال به بازار عرضه می‌شود و طراحی مشابه Pixel ۶ را دارد اما کوچکتر بوده و قیمتش ۴۴۹ دلار است. شارژ این گوشی در حالت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف باتری، حداکثر ۷۲ ساعت دوام دارد. همچنین از تراشه اختصاصی گوگل تنسور استفاده می‌کند و به این ترتیب قدرت مشابه گوشی‌های گران‌ قیمت‌تر Pixel ۶ و Pixel ۶ Pro را دارد. گوشی Pixel ۶a  پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...