همسر می‌تواند جداگانه یارانه بگیرد

همسر می‌تواند جداگانه یارانه بگیرد

افرادی که به هر دلیل، زیرمجموعه یارانه همسر خود قرار ندارند می‌توانند به‌صورت جداگانه ثبت‌نام کنند و یارانه بگیرند.

به گزارش به نقل از ایسنا، در جریان ثبت‌نام از جاماندگان یارانه، یکی از مواردی که مطرح بوده و برای متقاضیان ابهام دارد، عدم مشمولیت یکی از زوجین در یارانه همسر و به‌عبارتی خانواده است.

به‌عنوان نمونه مرد، سرپرست خانوار به همراه فرزند یارانه دریافت می‌کند ولی خانم جزو یارانه‌بگیران نیست یا اینکه خانم به همراه فرزند، جزو یارانه‌بگیران هستند ولی مرد که از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده و یا جزو حذف شده‌ها بوده است، اکنون یارانه نمی‌گیرد.

بر این اساس در هر دو مورد، همسری که یارانه دریافت نمی‌کند باید به صورت جداگانه برای ثبت‌نام اقدام کند، بدون اینکه زوج او به همراه فرزند اقدام تازه‌ای انجام دهند.

اگر خانم برای دریافت یارانه اقدام می‌کند و سرپرست خانوار نیست، باید توجه داشته باشد که در هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و با آن فرایند را طی کند نه همسرش که سرپرست خانوار است. در عین حال باید شماره شبای بانکی درخواستی را نیز همان شماره شبا شخصی خود را در سامانه ثبت کند نه برای همسرش را.

بعد از ثبت‌نام، با ارسال فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها به وزارت رفاه، خانوار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تائید، شخص متقاضی به خانواده اضافه خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...