روغن‌های تراریخته روی آنتن رادیو گفت‌وگو

روغن‌های تراریخته روی آنتن رادیو گفت‌وگو

دومین قسمت از برنامه مستند رادیویی تراریخته با عنوان «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت» روز یکشنبه یکم خردادماه 1401 از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، دومین قسمت از برنامه پنج قسمتی مستند رادیویی تراریخته با عنوان «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت»، در تاریخ اول خردادماه 1401 از ساعت 8:30 تا 9 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز پخش می‌شود.

سردبیر مستند «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت» در گفت‌وگو با درباره جزییات این برنامه اظهار داشت: در این مستند به تاریخچه تولید محصولات تراریخته، تغییر ژن گیاهان، تولید نخستین محصول تراریخته در جهان و فراوانی محصولات تراریخته‌ای که هم‌اکنون در پنج کشور مطرح دنیا تولید می‌شود، پرداخته شده است.

فاطمه مختارزاده با بیان اینکه موضوع اصلی مستند درباره روغن‌های خوراکی تراریخته است، افزود: در این‌باره به حقیقت یا شایعه بودن تراریختگی این نوع روغن‌ها در گفت‌وگو با تولیدکنندگان روغن نباتی در ایران پرداخته شده و با بهره‌گیری از نظرات موافقان و مخالفان، وجود آزمایشگاههای مجهز برای تشخیص تراریخته بودن آنها نیز مورد واکاوی قرار گرفته است.

مختارزاده خاطرنشان کرد: درباره تأثیرات منفی و مثبت مصرف محصولات و فرآورده‌های تراریخته بر سلامت جسم و روان افراد نیز با متخصصان، پزشکان و میکروب‌شناسان گفت‌وگو شده است.

وی با بیان اینکه معصومه اسمعیل‌نژاد، تهیه‌کننده این برنامه است درباره دیگر عوامل سازنده این قسمت از مستند، گفت: کار پژوهش علمی وجمع‌آوری اطلاعات را شیوا ملکی برعهده داشته و مصاحبهها را بهاره رضایی، آناهیتا صفاریان و فاطمه نشاط انجام داده‌اند.

سردبیر مستند «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت» اضافه کرد: نگارش نهایی متن توسط اینجانب صورت گرفته، روایت و خوانش متن را شیوا ملکی و تدوین و ویرایش نهایی را نیز ‌محمدحسین رمضانی انجام داده ‌است. 

گفتنی است پخش مجموعه «مستند رادیویی تراریخته» در پنج قسمت از شنبه 31 اردیبهشت‌ماه به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل‌نژاد و گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد آغاز شده و از ساعت 8:30 تا 9 صبح روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود.

این مستند در پنج قسمت مستمر، موضوعاتی ازجمله «تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایران بر سر چیست؟»، «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت»، «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، «رابطه مصرف محصولات تراریخته و انواع سرطان‌ها» و «اصلاح بذر یا تراژن» را به‌صورت تخصصی و از ابعاد و جهات مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار می‌دهد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...