افزایش تا 110 درصدی هزینه‌های پستی

افزایش تا 110 درصدی هزینه‌های پستی

بالاخره پس از تکذیب و تأیید چندباره، تعرفه‌های پستی بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، تعرفه‌های پستی از چهارم خرداد بسته به نوع خدمت، بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و کسب‌وکارهای فروش آنلاین و خانگی را تحت تأثیر خود قرار داد.

گردانندگان کسب‌وکارهای خرد و خانگی که به‌دلیل آنلاین بودن سفارشات و معاملات و پایین بودن حجم تبادلات از ارسال پستی استفاده می‌کردند اکنون در رویارویی با این گرانی از تداوم فعالیت خود ابراز نگرانی کردند. 

بنا به اظهار عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه‌های پستی پس از 2.5 سال توقف، در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست هم درباره این افزایش تعرفه گفت که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ملی پست اجازه پیدا کرد تعرفه خدمات پستی را به‌طور میانگین تا 110درصد افزایش دهد.

وی یادآور شد: افزایش تعرفه‌های پستی باعث کمک به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی می‌شود.

باتوجه به تغییراتی که در سیستم نرم‌افزاری پست طبق تعرفه‌های جدید انجام شده، بسته به نوع سرویس برخی خدمات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و بعضی از سرویس‌ها تا ۱۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

دارندگان کسب‌وکارهای خرد، آنلاین و خانگی بر این باورند که افزایش قیمت، فشار سنگینی به کسب‌وکارهای آنها وارد می‌کند و در این شرایط اقتصادی، عادلانه نیست. ایشان تصریح می‌کنند که ادامه خیلی از کارها به‌دلیل افزایش هزینه‌های جابجایی صرفه اقتصادی ندارد و از مشتریان آنها به‌تدریج کم خواهد شد.

محمدرضا قادری، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست در گفت‌وگو با زومیت اظهار داشت رشد اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک در گرو درست کار کردن یک زنجیره است و اگر به هر یک از بازیگران این مجموعه فشار آورده شود، نباید انتظار رشد تجارت الکترونیکی و درنتیجه بهبود وضعیت اقتصاد دیجیتال در کشور را داشت.

قادری افزود: برخی دوست دارند سرویس رایگان دریافت کنند ولی به این موضوع دقت نمی‌کنند که تجارت الکترونیکی یک زنجیره ارزش دارد که اگر در آن به یک بازیگر فشار بیاید و براساس قیمت غیرواقعی خدمت‌رسانی کند، تجارت الکترونیکی قوی در کشور شکل نمی‌گیرد.

وی تأکید کرد که در بالا رفتن قیمت تعرفه‌های پستی فقط نباید به شرکت پست نگاه کرد بلکه باید به شرکت‌ها و پیمانکارانی که با این شرکت کار می‌کنند نیز توجه داشت.

به گفته قادری، واقعی‌سازی تعرفه‌های پستی باعث توسعه صنعت پست و حمل‌ونقل می‌شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...