برپایی نمایشگاه پانزدهم گردشگری از فردا

برپایی نمایشگاه پانزدهم گردشگری از فردا

هیأت‌های تجاری خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان و عمان در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران شرکت می‌کنند.

به گزارش صنعت‌صنف، در حالیکه کرونا صنعت گردشگری ایران را به شدت از رمق انداخته و در دو سال گذشته زیان‌های بسیار زیادی به بخش‌های مختلف این صنعت وارد کرده است؛ حالا مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به‌دنبال جان دوباره بخشیدن به این صنعت هستند. نمایشگاهی که از شنبه 9 بهمن به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایران برگزار می‌شود تا شاید در شرایطی کرونایی بتواند رونقی اندک به موضوع سفر و خرید محصولات صنایع ‌دستی بدهد.

از نوروز 1398 که سیلاب ویرانگر شهرهای کشور را در‌بر‌گرفت تا همین روزها که کشور درگیر سویه اومیکرون شده است، سفرهای داخلی با رکود شدید روبه‌رو شده و سفرهای خارجی نیز می‌توان گفت تعطیل شده است.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون وزارت میراث ‌فرهنگی گفته در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری قرار است بسته‌های گردشگری و تورهای مسافرتی با تخفیف‌های ویژه به مردم و بازدیدکنندگان ارائه شود که می‌تواند روی رونق گردشگری به خصوص در تعطیلات نوروز اثرات مثبتی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور به‌رغم آنکه یک نمایشگاه تخصصی است اما میزبان خوبی برای ذینفعان صنعت گردشگری و مردم و بازدید‌کنندگان است تا شرایطی برای مذاکرات دوجانبه فعالان صنعت گردشگری با هدف ایجاد رونق در این صنعت و انعقاد تفاهمنامه‌های گردشگری و مذاکرات بین‌دستگاهی و پاسخگویی به نیازهای مسافرتی مردم ایجاد شود.

شالبافیان همچنین از حضور هیأت‌های تجاری خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان و عمان در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران خبر داد و گفت: در شرایط حاضر با توجه به تداوم وجود کرونا نمی‌توان انتظار داشت که کشورهای اروپایی و غیراروپایی دورتر از ایران قادر به حضور در این نمایشگاه باشند.

همچنین پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور هم گفته است: «برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در قلب پایتخت با هدف ارتقای فروش حداکثری تولیدات صنایع‌دستی با توجه به نزدیک‌ بودن روزهای منتهی به نوروز و ایجاد ارتباط تولیدکنندگان صنایع‌دستی با بازرگانان و تجار برگزار می‌شود. به‌ویژه آنکه از بیش از  دو سال پیش شرایط بسیار سختی با شیوع کرونا بر هنرمندان صنایع‌دستی تحمیل شد، این نمایشگاه فرصتی برای فروش تولیدات هنرمندان هنرهای سنتی کشور ایجاد می‌کند».

در هفته‌های گذشته و تا پیش از شیوع سویه اومیکرون در کشور که در حال اوج گرفتن است مسئولان و فعالان حوزه گردشگری امیدوار بودند باتوجه به وسعت مناسب واکسیناسیون در ماه‌های آینده به‌ویژه در تعطیلات نوروز شاهد افزایش سفرهای داخلی و خارجی و حضور توریست های خارجی در کشور باشیم اما حالا اومیکرون به خطر جدیدی برای صنعت گردشگری بدل شده است. البته افت شدید گردشگری و سفرهای تفریحی و چالش صنعت گردشگری به‌دلیل کرونا، مشکلی جهانی هست و کشورهای بزرگی همچون اسپانیا، ایتالیا و فرانسه را هم به شدت درگیر کرده است.

در دو سال گذشته چند میلیون فعال صنعت گردشگری ایران از شیوع کرونا آسیب‌های جدی دیدند و حالا برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در صورت کنترل سویه اومیکرون در کشور، امیدی جدی برای رونق دوباره اقتصاد گردشگری باشد. 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...