حداکثر افرایش تعرفه پستی 50 درصد است

حداکثر افرایش تعرفه پستی 50 درصد است

تا ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن‌را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، به‌دنبال افزایش تعرفه‌های پستی تا 110 درصد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی تصویری در این‌باره واکنش نشان داد و دستور اصلاح تعرفه‌ها و برگشت مازاد پول دریافتی به کاربران پستی را صادر کرد.

طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به شرکت ملی پست اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است اما آن‌طور که تحقیقات میدانی نشان می‌دهد تعرفه‌ برخی از خدمات پستی، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی تصویری در صفحه توییتر مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه درباره افزایش تعرفه خدمات پستی گفت: طبق مصوبه قرار شده است که برای خدمات پایه پستی (عادی و سفارشی)، بالغ‌بر 20 درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها و برای خدمات غیرپایه (ویژه و پیشتاز) حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت انجام شود.

زارع‌پور با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نکرده است، افزود: اگر اشتباهی در تعرفه صورت گرفته و ریالی از مردم بیشتر دریافت شده است، باید آن مقدار اضافه در مدت ۲۴ ساعت به مردم برگردد. بر این اساس ظرف مدت ۲۴ ساعت یک سامانه راه‌اندازی می‌شود تا مردم کد مرسوله خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیشتر از میزان مشخص محاسبه شده است، به سرعت به شماره کارت آن‌ها بازگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش تا 110 درصدی هزینه‌های پستی

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...