محتوی گردشگری تولید کنید مالیات ندهید
تولیدکنندگان و منتشرکنندگان محتوی گردشگری ایرانی میتوانند میزان مبلغ هزینهکرد را بهعنوان هزینه قابل قبول مالیاتی ارائه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعتصنف، براساس ماده واحده قانون بودجه سال 1401، «هزینهکرد اشخاص حقوقی درخصوص تولید و انتشار محتوی فرهنگی، آموزشی و معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران به زبانهای خارجی، با هماهنگی و تایید وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، به صورت صد درصد بهعنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد میشود».
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه، این بخش از قانون بودجه، فرصتی مناسب برای بهرهمندی از ظرفیت توسعه گردشگری خارجی کشور از طریق هموارسازی روندهای تجاری با کمک نظام مالیاتی است، از تهیه موضوعات موردنظر این وزارتخانه درباره تبلیغات برای جذب گردشگر خارجی و کشورهای هدف گردشگری، خبر داد.
براساس این بسته، هزینههای قابلقبول در توسعه تبلیغات جذب گردشگری خارجی، از درآمد مودیان حقوقی فعال در این صنعت، کسر خواهد شد.
همچنین براساس اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کشورهای بازار هدف گردشگری ایران به چهار اولویت تقسیم شدهاست. طبق این فهرست، کشورهای چین، عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عمان در زمره بازار هدف اولویت اول قرار گرفته است.
ثبت دیدگاه