تغییر ساعت اداری استان‌ها اجرا شد

تغییر ساعت اداری استان‌ها اجرا شد

براساس مصوبه دولت و واگذاری اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران، تاکنون ۱۲ استان این مصوبه را اجرا کرده‌اند.

به گزارش ، تاکنون این طرح در استان‌های فارس، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان، قزوین، گلستان و کرمان به اجرا درآمده است.

بر این اساس در استان‌ها فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و گلستان بدینگونه اجرایی شده که ادارات این استان‌ها باید از ۱۶ خرداد ساعت کاری خود را ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ۱3:۳۰ به پایان برسانند.

همچنین این طرح در استان‌های خوزستان، اهواز و لرستان اینگونه اجرایی شده که ادارات این استان‌ها از ۱۶ خردادماه از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز به کار می‌کنند و ملزم به پایان کار در ساعت ۱۳:۳۰ هستند.

علاوه‌بر این ساعت کار ادارات در استان‌های قم و قزوین از ۷ تا ۱۳:۳۰ تغییر پیدا کرد و استان کرمان ملزم شد تا ساعات کار ادارات ۶:۱۵ آغاز و تا ساعت 13 پایان یابد.

گفتنی است که این طرح در استان هرمزگان از اول اردیبهشت آغاز شده و ساعات کار ادارات این استان از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر یافته است.

آرش کردی، مدیرعامل توانیر در این‌باره گفت: این طرح سبب تناسب بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیه آن در ۱۰ استان دیگر نیز تهیه شده است و احتمالا در روزهای آینده، تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند، به 20 استان می‌رسد.

وی افزود: سختگیرانه‌ترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به طوری که  این دستگاه‌ها، باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

وی همچنین گفت که همه ادارات دولتی در تهران مجهز به کنتورهای هوشمند کنترل از راه دور شده‌اند که باعث رؤیت‌پذیر شدن مصرف برق این این ادارات می‌شود و به این ترتیب و مصرف آن‌ها از راه دور در مرکز کنترل برق تهران بزرگ رصد می‌شود.

اطلاعات این ادارات هر ۵ ثانیه یک بار به مرکز کنترل ارسال و در صورت نیاز برق آنها از راه دور قطع می‌شود.

براساس اعلام مسوولان تغییر ساعات کاری ادارات، باعث کاهش ۱۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در ساعت های اوج بار (۱۲ تا ۱۸) خواهد شد.

برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود

در همین حال مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به ایسنا گفت: مصرف برق بیش از ۱۰۰۰ اداره در تهران، رصد شده و درباره لزوم رعایت مصوبه هیات وزیران و کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق راهنمایی شدند. 

رامین پوریا تصریح کرد: برق اداراتی که رعایت نکنند از سه‌شنبه، ۱۷ خرداد قطع خواهد شد.

پوریا با بیان اینکه پایش مصرف برق ادارات از ابتدای سال آغاز شده و باتوجه‌ به اینکه همه ادارات تهران مجهز به کنتور هوشمند هستند، افزود: ما از این امکانات هوشمند استفاده کرده و مصارف آنها را به‌صورت آنلاین رصد و کنترل می‌کنیم
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...