کاهش تورم کالاهای وارداتی و صادراتی

کاهش تورم کالاهای وارداتی و صادراتی

مرکز آمار ایران در گزارشی تغییرات شاخص قیمت كالاهاي وارداتی و تغییرات شاخص قیمت كالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در سال ١٤٠٠ نسبت به سال 1399 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، تغییرات شاخص قیمت كالاهای وارداتی در سال ١٤٠٠ نسبت به سال قبل، ٤٧١,٨ درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٩ (برابر با ٥٣٤.٦ درصد) حدود ٦٢.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر تغییرات شاخص قیمت كالاهای صادراتی در سال ١٤٠٠ نسبت به سال قبل، ١٤٢,٨ درصد است که در مقایسه با تورم سال ١٣٩٩ (برابر با ١٧٢.٢ درصد) حدود ٢٩.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

بنابر اعلام مرکز آمار، در بخش واردات در گروه‌های اصلی طبقه‌بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست‌هاى نرم و اشياء ساخته شده از اين مواد و ... » با ١.٣درصد و بیشترین نرخ مربوط به گروه «آلات و دستگاه‌هاى اپتيك، عكاسى، سينماتوگرافی و ...» با ٥٩٨.٦ درصد است.

همچنین در بخش صادرات در گروه‌‌های اصلی طبقه‌بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست‌هاى نرم و اشياء ساخته شده از اين مواد و ... » با ٢٧.٦ درصد و بیشترین نرخ مربوط به گروه «آلات و دستگاه‌هاى اپتيك، عكاسى، سينماتوگرافى و ...» با ٤٩٧.١ درصد است.

شاخص رابطه مبادله حاصل از شاخص‌هاى قيمت كالاهاى صادراتى و وارداتى به تفكيك سال

شاخص واردات
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...