تقدیر از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره ملی بهره‌وری 

تقدیر از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره ملی بهره‌وری 

دوازدهمین جشنواره ملی بهره‌وری با معرفی پروژه‌های برتر حوزه ارتقای بهره‌وری بنگاه‌ها به کار خود پایان داد و از برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دنبال برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی تهران، از 19 پروژه که در 13 شرکت مختلف اجرا شده بود تقدیر به عمل آمد و از سه شرکت نیز با اعطای سپاس‌نامه قدردانی شد.

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران در سالن امین‌الضرب اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

جشنواره ملی بهره‌وری در راستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره‌وری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی برگزار می‌شود.

این جشنواره پس از برگزاری دوازده دوره و آغاز رسمی سیزدهمین دوره خود تاکنون توانسته است 180 شاخص مالی، اقتصادی و بهره‌وری را برای بیش از پنج هزار بنگاه اقتصادی به دو نرخ جاری و ثابت در قالب 52 گروه تولیدی و خدماتی براساس روش‌شناسی سازمان ملی بهره‌وری ایران از سال 1382 تاکنون اندازه‌گیری کند.

ایجاد پایگاه‌های داده برای بیش از 750 تجربه موفق ارتقای عملکرد و بهره‌وری و نزدیک به 85 تجربه موفق بهینه‌کاوی در سازمان‌ها، اندازه‌گیری شاخص رضایت کارکنان برای نزدیک به 143 بنگاه اقتصادی و ایجاد شبکه‌ای متشکل از 6500 متخصص در صنایع مختلف به عنوان داور از دستاوردهای جشنواره ملی بهره‌وری است.

این جشنواره متشکل از پنج مسابقه شامل مسابقه ملی بهره‌وری، مسابقه ملی تجربه‌های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار، مسابقه ملی بهینه‌کاوی و مسابقه ملی توان اجرایی سازمان‌هاست و بنگاه‌های اقتصادی که در مجموع 750 امتیاز کسب کنند، موفق به دریافت تندیس ملی بهره‌وری می‌شوند؛ اتفاقی که در دوازدهمین دوره جشنواره، برای هیچ سازمان و بنگاهی رخ نداد.

این جشنواره به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی، امکان ارایه کارنامه بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی را به صورت رایگان فراهم کرده است که شامل اندازه‌گیری شاخص‌های مهم بهره‌وری و مقایسه رشد آنها با میانگین صنعت و اهداف رشد بهره‌وری در برنامه ششم توسعه است.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری 18 پروژه از 12 بنگاه اقتصادی به عنوان «تجربه‌های موفق» اعلام و با اعطای لوح از آنها تقدیر شد. 

بر اساس این گزارش، این پروژه‌ها عبارت از «راه‌اندازی پلتفرم جامع خدمات مکان‌محور بسپر در شرکت امدادخودرو ایران، مهندسی پایه بازیافت متانول در پتروشیمی زاگرس،‌ کاهش مصرف قراضه در شارژ فلزی کوره‌های قوس الکتریکی و ایجاد و راه‌اندازی تبلت صنعتی در فولاد هرمزگان جنوب (دو پروژه)، اصلاح و به‌روزرسانی نرم‌افزار و firmware بردهای کنترلی درایوهایABB، مهندسی معکوس سیستم کنترل احتراق و ساخت نرم‌افزار پایش مصرف سوخت در کوره‌های پیشگرم، ارتقا و بومی‌سازی سیستم اتوماسیون ماشین برش هواگاز و افزایش راندمان تولید ورق‌های آلیاژی و API  با طراحی و اجرای روش نورد batch سه‌تایی در فولاد اکسین خوزستان (چهار پروژه)، راه‌اندازی مزرعه شماره سه مرغ تخمگذار تجاری از شرکت سیمرغ، پروژه احداث کارخانه کنستانتره فاز4 و رمق‌گیری از باطله کارخانجات کنستانتره از مجتمع صنایع ومعادن احیا سپاهان (دو پروژه)، بهبود کیفیت و كاهش هزينه‌هاي توليد با استفاده از نشاسته كاتيوني داخلی در کاغذهای سفید و افزایش تولید (خرده‌چوب) چیپس، کاهش توقفات و ضایعات واحد تولید خرده‌چوب با اصلاح و جابجایی در شرکت چوب و کاغذ مازندران (دو پروژه)، شاتل شدن ايستگاه محفظه موتور خط توليد بدنه تيبا از گروه خودروسازی سایپا، سامانه جامع هوشمند ارائه خدمات بیمه‌ای با استفاده از QRCODE از بیمه کوثر، افزایش بازده استخراج ماده موثره نوسکاپین از شیره تریاک از شرکت تولید مواد اولیه داروپخش، تولید محصول رمدسیویر از شرکت داروسازی سبحان انکولوژی و بهبود پارامترهای عملیاتی جهت افزایش تولید نرمال پارافین واحد مولکس از شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران است.

در مسابقه ملی بهینه‌کاوی تنها پروژه ساخت ‌ماشین‌آلات تخصصی و مکانیزه نصب خطوط ریلی از شرکت جنرال مکانیک موفق به دریافت لوح تقدیر شد. هم‌چنین در این مسابقه ارایه پروژه تولید مواد موثره دارویی ضد ویروس با اولویت بالا از شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو شایسته تقدیر شناخته شد.

در مسابقه بهترین محل برای کار، شرکت نفت پارس موفق به دریافت لوح تقدیر شد و شرکت چوب و کاغذ مازندران، سپاس‌نامه این مسابقه را دریافت کرد. هم‌چنین در مسابقه برترین توان اجرا، شرکت چوب و کاغذ مازندران لوح تقدیر و شرکت نفت پارس سپاس‌نامه دریافت کردند. 

درنهایت اینکه در این دوره هیچ یک از شرکت‌ها موفق به دریافت تندیس جشنواره نشد.

بهره وری

بهره وری

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...