ترسیم خدمات غیرحضوری جدید براساس نیاز مشتریان
ترسیم خدمات غیرحضوری جدید براساس نیاز مشتریان؛ مدیرعامل جدید بانک گردشگری بر گسترش خدمات غیرحضوری بانک با تعریف خدمات جدید براساس نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی تأکید کرد.
به گزارش صنعتصنف، محمدرضا فهمی در آیین معارفهاش که با حضور اعضای هیات مدیره گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری و همچنین جمعی از مدیران گروه و بانک برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت بانکداری در جهان امروز با معیشت مردم پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده و هیچ دسته و رستهای را نمیتوان یافت که نیاز به خدمات بانکی نداشته باشد.
فهمی افزود: توسعه خدمات دیجیتالی در دو دهه اخیر هر روز آدمی را به سمت سهولت بیشتر امور سوق می دهد و موسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است از این رو همانگونه که از یک سال گذشته به سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشتهایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، باید مختصات نوین و ارائه خدمات جدید را تا حدممکن براساس نیاز مشتریان به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: هرچه خدمات بر بستر سامانههای غیرحضوری بخصوص tobank حرکت کند، مسیر را کوتاه کردهایم.
فهمی خاطرنشان کرد: خدمترسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بینالمللی، توسعه سرمایهگذاری در عرصههای مولد، مشارکت در پروژههای بزرگ ملی از اهداف مهمی است که با اهداف و برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات بانکی با نگاه جامعنگر لازم است مورد توجه همه حوزههای فنی، مطالعاتی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: باید با تسهیل شرایط برای خدماتی نظیر صدور ضمانتنامهها، اعتبارات اسنادی و توسعه تسهیلات خرد، سهم خود را از سهم دایره شبکه بانکی بزرگتر کنیم.
مدیرعامل جدید بانک گردشگری یادآور شد: اگر میخواهیم بانک را ارزانتر اداره کنیم، باید در یک تعداد از شاخصها در نقطه مطلوب باشیم که ازجمله آنها کاهش قیمت تمام شده پول، بهبود کفایت سرمایه، افزایش منابع ارزان قیمت و کاهش منابع بین بانکی است.
وی افزود: در کنار ارائه خدمات نوین، سرلوحه قرار دادن اصول بانکداری نوین و اجرایی کردن روشهای سرمایهگذاری جدیدتر که بازدهی بالاتری را دارد، بسیار مطلوب خواهد بود که ازجمله اینها انواع مختلف سرمایهگذاری در بازار سرمایه است.
فهمی ادامه داد: گروه مالی گردشگری به عنوان مجموعه بالنده، که حوزههای مختلف تولیدی، صنعتی، سرمایهگذاری و کارآفرینی را شامل میشود، شرکتها و پروژههای فاخر و بزرگی در سطح ملی و منطقهای را داراست که با حمایت مناسب بانک و ارائه خدمات منطقی میتواند با سرعت مطلوبی به حرکت ادامه دهد.
وی اضافه کرد: بانک گردشگری اکنون در دومین دهه از فعالیت به میزانی از بلوغ و کارآمدی رسیده که بتواند کادرسازی و توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.
ارائه خدمات جدید در شعبه مجازی بانک
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری در ادامه این مراسم قائم مقام مدیرعامل بانک گردشگری اعلام کرد: منابع این بانک در مقایسه با دو سال گذشته به طور چشمگیری رشد کرده و اکنون به 680 هزار میلیارد ریال رسیده است.
حسین رحمتی افزود: با تلاش و همکاری همه مدیران و کارکنان بانک، اکنون تعداد مشتریان بانک به حدود یک میلیون نفر رسیده که 70 درصد آنها را مشتریان فعال تشکیل میدهد.
رحمتی با بیان اینکه امروز دیگر بانک گردشگری را به عنوان یک بانک برای جذب منابع نمی شناسند، بلکه این بانک اثرگذاری خود را در فعالیتهای اقتصادی کشور نشان داده است، تصریح کرد: امروز بانک گردشگری با وجود جوان بودن، به همت همه همکاران و خرد جمعی، در شبکه بانکی کشور رقابت میکند و با ایجاد فرهنگ کار و تلاش، دوری از مقررات زائد اداری (بروکراسی) و توسعه خدمات نوین به موفقیتهای زیادی دست یافته است.
وی گفت: بانک گردشگری از دو سال پیش در زمینه استفاده از فناوریهای نوین گامهای بلندی برداشته و امروز شعبه مجازی بانک ( tobank) برای ارائه خدمات غیرحضوری به خوبی در حال فعالیت است و به زودی از 15 تیرماه نیز خدمات جدیدی به آن افزوده خواهد شد.
سپس رئیس هیات مدیره بانک گردشگری نیز گفت: تهیه طرح های جدید با هدف جذب مشتریان جدید، ایجاد مزیت های متنوع و تکریم مشتریان باید در دستور کار مدیرعامل بانک قرار گیرد.
محمد بیگدلی افزود: مدیرعامل جدید بانک از مدیران نام آشنای بانکی است و تجارب و تخصصهای لازم را هم در حوزه بانکی و هم بخش سرمایهگذاری دارد.
بیگدلی ادامه داد: ایجاد تعامل بین بانک و ذینفعان ضرورت است و داشتن تجربه و تخصص یکی از ویژگیهای مهم مدیرعامل جدید است که میتواند به موفقیتها در این زمینه کمک کند.
نایب رئیس گروه مالی گردشگری هم در این مراسم اظهار داشت: بانک گردشگری تاکنون در بخش های مختلف اقتصادی کشور ازجمله معدن و هتلداری تاثیرگذار بوده و به آنها کمک شایانی کرده است.
سیدبهاءالدین حسینی هاشمی افزود: با رفع محدویتهای مرتبط با افزایش گردشگران به کشور، این بانک میتواند بیش از پیش در رونق هرچه بیشتر بخش صنعت گردشگری موثر باشد.
وی تصریح کرد: مردم اقتدار یک بانک را در شعبه میبینند بنابراین بانک گردشگری باید باتوجه به این مهم، خوشنامی و چابکی خود را حفظ کند.
ثبت دیدگاه