بسته‌های پستی با کشتی به روسیه می‌رود

بسته‌های پستی با کشتی به روسیه می‌رود

بسته‌های پستی با کشتی به روسیه می‌رود؛ مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از آمادگی این کشتیرانی برای ترانزیت و حمل بسته‌های پستی از طریق دریا بین ایران و روسیه خبر داد. 

به گزارش ، کاپیتان داوود آبداری تفتی با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محموله‌های پستی امنیت و بیمه کالا‌ها هست که خوشبختانه کشتیرانی دریای خزر در هر دو مورد، تضامین کافی را به صاحب کالا می‌دهد.

آبداری تفتی در نشستی با مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران و مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر در طول هفته حداقل دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه صورت می‌دهد، افزود: این امکان وجود دارد که این سفر‌ها را از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر نیز به سمت روسیه انجام دهیم.

وی مهمترین مبحث در حمل‌ونقل کالا را زمان حمل دانست و گفت: کشتیرانی دریای خزر در هر دو فاکتور ایمنی بار و مدت زمان حمل به بازار روسیه، قادر است به خوبی به نفع صاحب کالا فرآیند حمل را مدیریت کند.

او زمان میانگین برای حمل یک محموله پستی از طریق دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه را بین  پنج تا هفت روز اعلام و تاکید کرد: این کشتیرانی برای حمل محموله‌های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های حمل در نظر گرفته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر کانتینر مخصوص برای محوله‌های پستی تخصیص می‌دهد علاوه‌بر اینکه این کانتینر‌ها بدون نوبت‌دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.
آبداری تفتی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کشتیرانی دریای خزر در کشور‌های مختلف دارای دفاتر نمایندگی است می‌تواند به واسطه آشنایی با امور حمل‌و‌نقل درباره حمل محموله‌های پستی روسیه از طریق ایران و دریای خزر به شرکت ملی پست ایران کمک کند.

وی یکی از مزایای حمل‌و‌نقل دریایی را قیمت حمل بسیار کمتر نسبت به دیگر اشکال حمل‌و‌نقل دانست و تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر ضمن اینکه در زمینه حمل کالای پستی به روسیه در تعرفه‌ها تخفیف اعمال کرده است در بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است نیز به مدت یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شده تا روزی صد تن بار برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال کند.

آبداری تفتی یادآور شد: شرکت ملی پست می‌تواند محوله‌های پستی روسیه را در کانتینر‌های ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تُن بارگیری کند و اگر بار به حجم 300  تُن برسد تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه حمل شامل آن خواهد شد ضمن اینکه کالای تا ارزش ۳۰ میلیون تومان نیز شامل بیمه رایگان است.

تردد کشتی‌های پستی خارج از نوبت

بنابر اعلام مانا، در ادامه این نشست حسین یونسی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: همه تلاش ما در بندر این است که کشتی‌هایی که حامل مرسولات پستی هستند را بدون نوبت اجازه تردد صادر کنیم.

یونسی درباره تعرفه‌های بندری نیز گفت: هزینه‌های بندری براساس تعرفه‌های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران هم با بیان اینکه تعداد پرواز‌های روسیه به‌دلیل شرایط جنگی و تحریم‌ها بسیار محدود شده است، گفت: خطوط هوایی معتبر دنیا در حال حاضر از مسیر روسیه استفاده نمی‌کنند و همین مساله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور به وجود آورده است.

حسن عمیدی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه، افزود: بخشی از تفاهم‌نامه‌هایی که در این سفر بین ایران و روسیه منعقد شد در ارتباط با ترانزیت در مسیر پستی روسیه بود.

عمیدی ادامه داد: روسیه روزانه حدود ۲۰ تُن کالای صادراتی پستی دارد که در حال حاضر امکان صادرات آن را ندارد که حمل‌و‌نقل آن می‌تواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در سفر وزیر به روسیه استفاده از ظرفیت لجستیکی دریایی ایران یکی از راهکاریی بود که درخصوص حمل‌و‌نقل محموله‌های پستی روسیه مطرح شد و بیشترین بار پستی از سمت روسیه به ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران یکی از مهمترین دغدغه‌های این شرکت را مدت زمان حمل کالای پستی اعلام کرد و گفت: در حال بررسی همه روش‌ها برای حمل مقرون به صرفه محمولات پستی روسیه از طریق ایران هستیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...