رونمایی از خودرو و تفاهم‌نامه مشترک ایران‌خودرو و سایپا

رونمایی از خودرو و تفاهم‌نامه مشترک ایران‌خودرو و سایپا

رونمایی از خودرو و تفاهم‌نامه مشترک ایران‌خودرو و سایپا؛ هم‌زمان با برپایی نمایشگاه تحول صنعت خودرو، دو خودروساز بزرگ کشور علاوه‌بر امضای تفاهم‌نامه تولید مشترک از خودروی تولید مشترک نیز رونمایی کردند.

به گزارش ، «کراس‌لوک» محصول مشترک ایران‌خودرو و سایپا که حاصل اتحاد استراتژیک دو خودروساز است، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت رونمایی شد.

کراس‌لوک رونمایی شده، نمونه پروتوتایپ دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی است که جعبه دنده اتوماتیک نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

پیشرانه یک لیتری سه سیلندر این محصول قدرتی تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را ارایه می‌دهد؛ پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در این محصول مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت.

کراس

امضای تفاهم‌نامه تولید مشترک

در همین حال تفاهم‌نامه همکاری تولید مشترک خودرو اقتصادی، درراستای تحقق شعار سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، تحقق فرمان هشت ماده ای رییس جمهوری و سیاست‌های وزارت صمت در استفاده از ظرفیت‌های موجود با هدف تقویت شاخص‌های بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مقیاس تولید و همچنین درراستای سیاست‌های دو شرکت خودروساز مبنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت در جهت تامین نیازها و رضایت مشتریان به‌ویژه اقشار متوسط و پایین و همچنین صادرات، به امضای مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا رسید.

همکاری مشترک و همه‌جانبه با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و حمایت‌های وزارت صمت در اختصاص یکی از واحدهای موجود و یا ایجاد یک واحد مشترک با تمام امکانات و زیرساخت‌های به‌روز برای تولید مشترک موضوع اصلی این تفاهم‌نامه است.

 انجام مطالعه و طراحی محصول، ساخت نمونه و گرفتن تاییدیه‌های لازم، ایجاد خطوط تولید و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تعریف الگوی به‌روز برای فروش و خدمات پس از فروش از مفاد تفاهم‌شده در این نامه همکاری است.

بر پایه این گزارش درباره ساختار همکاری و سهامداری، طرفین متعهد شدند تا مراحل قانونی لازم برای ایجاد و ثبت یک شرکت تجاری مشترک و با سهام مساوی برای اجرای این تفاهم‌نامه را طی کنند.

بنابر اعلام ایکوپرس، در این نمایشگاه که از تا ششم شهریورماه دایر است، آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور و زنجیره تامین، دانش‌بنیان‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در حوزه خودرو در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گروه صنعتی ایران خودرو نیز دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف طراحی، توسعه، تولید، خودروهای برقی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، دستاوردهای حوزه قوای محرکه، طرح جهش کیفیت، طرح‌های فناورانه حوزه خدمات پس از فروش، خودکفایی در زنجیره تامین، کاهش ارزبری و طرح‌های توسعه‌ای حوزه‌های غیرخودرویی ارایه کرده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در روزهای برپایی نمایشگاه با ارایه گزارش و دستاوردهای هر حوزه، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان خواهند بود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...