تصاحب سهم پنج درصدی بازار خودرو روسیه

تصاحب سهم پنج درصدی بازار خودرو روسیه

تصاحب سهم پنج درصدی بازار خودرو روسیه؛ پس از گذشت بیش از یک دهه توقف صادرات خودرو به روسیه، محصولات سواری شرکت ایران خودرو به بازار روسیه صادر خواهد شد.

به گزارش ، در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو و شرکت روسی کلوچ آوتو رسید، پس از گذشت بیش از یک دهه توقف صادرات خودرو به روسیه محصولات سواری شرکت ایران خودرو به بازار روسیه صادر خواهد شد.

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت کلوچ آوتو به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و باسابقه در زمینه فروش و ارایه خدمات پس از فروش خودرو، با استقبال از حضور محصولات مختلف ایران خودرو در بازار روسیه همه توان خود را برای تحقق اهداف صادراتی ایران‌خودرو به کار خواهد بست تا عرضه محصولات سواری ایران خودرو در کشور روسیه افزایش پیدا کند.

بنابر اعلام ایکوپرس، در این تفاهم‌نامه طرفین ضمن تعیین چارچوب همکاری و تعیین اهداف صادراتی بیش از ۲۰ هزار دستگاه برای سال اول تا رسیدن به سهم پنج درصدی از بازار روسیه در سال‌های آتی، گام‌های بعدی اجرایی برای حضور هرچه بهتر و سریع‌تر در بازار روسیه را ترسیم و تعیین کردند.

صدور دناپلاس و تارا به روسیه

در همین حال گروه صنعتی ایران خودرو در حالی با تارااتوماتیک خود در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو حضور پیدا کرده که این خودرو در کانون توجهات مراجعان و بازدیدکنندگان روسی قرار گرفته است.

غرفه‌آرایی زیبا و به‌ویژه عرضه خودرو تارا اتوماتیک به‌عنوان مدرن‌ترین و به‌روزترین خودروی روز تولید داخلی ایران سبب شد تا به اذعان شرکت‌کنندگان، غرفه ایران‌خودرو، ستاره درخشان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه باشد.

یکی از این بازدیدکنندگان در این‌باره گفت: علاقه‌مندیم تارا هرچه سریعتر با لوازم یدکی آن وارد بازار روسیه شود.

«ماکسیم کاداک‌اف»، سردبیر مجله «ماکسیم» معروف‌ترین مجله خودرویی روسیه که در حال تصویربرداری از خودرو تارا و همچنین موتور 7EF عرضه شده در نمایشگاه است، اظهار داشت: تارا اتوماتیک از ظاهری بسیار زیبا برخوردار بوده و کیفیت ساخت مواد آن بسیار خوب به نظر می‌رسد.

تارا

وی معتقد است: باتوجه به قیمت و کیفیت مثال‌زدنی تارا، تصور می‌کنم قشر زیادی از مردم روسیه آن را خریداری کنند.

هرچند صنعت خودروسازی فدراسیون روسیه، یکی از صنایع پیشرفته این کشور به شمار می‌آید اما این روزها با اعمال تحریم‌های غرب به‌دلیل مناقشه این کشور با اوکراین، صنعت خودرو این کشور با کاهش تولید و تامین قطعه روبه‌رو شده است. به همین دلیل روسیه در نظر دارد شرکای جدیدی را برای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی برگزیند تا پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

صنعت خودرو از صنایع پیشران و پیشرو در جهان به شمار می‌رود، بنابراین ورود به بازارهای جهانی از یک سو موجب ارتقای برند ایران خودرو خواهد شد و از دیگر سو رشد دانش فنی و حرکت رو به جلو محصولات این خودروساز را در پی خواهد داشت.

تولید محصولات کیفی، ارایه خدمات مناسب و فراگیر و همچنین توسعه سبد محصولات و طراحی و توسعه محصولات جدید از برنامه‌های ایران خودرو برای ورود به بازار خودرو روسیه است.

صادرات خودروهای دناپلاس و تارا با تمرکز بر کیفیت و تکنولوژی روز و تجهیز خودروها به فناوری سوخت با استاندارد یورو۵ ازجمله اقدامات موثری است که حضور شایسته در بازار روسیه را میسر می‌کند. از این‌رو گروه صنعتی ایران خودرو، روسیه و جمهوری‌های همجوار آن را بازار مهمی برای محصولات خود می‌داند و قصد دارد با تکیه بر دانش فنی و توان حرفه‌ای خود به رقابت با شرکت‌های بزرگ در این بازار بپردازد.

تارا
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...