تارا از سال آینده برقی می‌شود

تارا از سال آینده برقی می‌شود

تارا از سال آینده برقی می‌شود؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید انبوه تارا برقی در سال آینده خبر داد و گفت که مشتریان می‌توانند از طریق آپکو نسبت به سفارش‌گذاری و خرید این محصول اقدام کنند.

به گزارش ، مهدی خطیبی در حاشیه مراسم معرفی نخستین نمونه نیمه‌صنعتی خودروی تارا تمام برقی، با بیان اینکه قیمت این محصول در مقایسه با محصولات جاری ایران خودرو افزایش و تفاوت معناداری نخواهد داشت و خریداران می‌توانند به سهولت این خودروی برقی را خریداری کنند، افزود: در ابتدا تیراژ تولید این محصول به‌دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها پایین خواهد بود و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در سطح شهر، تیراژ تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

خطیبی با اشاره به مشخصات فنی تارای تمام برقی تولید این محصول را افتخاری برای صنعت خودرو کشور دانست و اضافه کرد: توان این محصول ۱۲۰ کیلووات ساعت و معادل ۱۶۰ اسب بخار بوده و از گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر برخوردار است که می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه این محصول از قابلیت شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: تارا تمام برقی خودرویی است که کاملا در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابل رقابت با خودروهای هم کلاس خود است.

وی یادآور شد که ظرف چند ماه آینده ۲۰ دستگاه دیگر از این محصول برقی تولید خواهد شد.

خطیبی با تاکید بر ضرورت تامین شارژرهای محصول گفت: این امر برعهده شهرداری‌ها، دولت و وزارت نیرو است تا تسهیلات لازم برای استفاده از این خودرو در شهر را فراهم کنند و در این صورت می‌توانیم این محصول برقی را به صورت انبوه تولید کنیم.

وی با اشاره به طی کردن مراحل صحه‌گذاری تارا برقی، خاطرنشان کرد: از سازمان ملی استاندارد درخواست می‌کنیم تا برای انجام این اقدام برای محصول جدید تارا برقی به ما کمک کنند، ایران خودرو در این مسیر در خدمت سازمان ملی استاندارد خواهد بود تا مستندسازی با سرعت بیشتری صورت گیرد و درنهایت با عبور از مرحله صحه‌گذاری، تارا تمام برقی قابلیت پلاک شدن را پیدا کند.

بنابر اعلام ایکوپرس، خطیبی با اشاره به اینکه خودروی ری‌را از ابتدای طراحی و تولید، دارای بستر و ساختار برقی‌سازی بوده است، عنوان کرد: به جز سل باتری و قطعات الکترونیکی، صد درصد این محصول تولید داخل است.

خطیبی تصریح کرد: با افزایش عرضه، به‌تدریج فروش خودرو از حالت قرعه‌کشی خارج خواهد شد و خودروی بعدی که پس از هایما از چرخه قرعه‌کشی خارج خواهد شد، تارا است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...