فراخوان نیازمندی‌های چاپخانه‌داران برای دریافت تسهیلات

فراخوان نیازمندی‌های چاپخانه‌داران برای دریافت تسهیلات

فراخوان نیازمندی‌های چاپخانه‌داران برای دریافت تسهیلات؛ واحدهای صنفی چاپی سراسر کشور نياز خود به ماشين‌آلات و تجهيزات جديد را به صورت مکتوب به اتحاديه چاپخانه‌داران تهران برای دریافت تسهيلات لازم ارسال کنند.

به گزارش ، رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با اشاره به تعاملات و ارتباطات اين اتحاديه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامين تسهيلات بانکی، گفت: علاوه‌بر وزارت صمت، با موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها نيز تعاملاتی داشتيم تا بتوانيم برای فعالان صنعت چاپ تسهيلات مالی دريافت کنيم.

احمد ابوالحسنی درباه این فراخوان تاکيد کرد: در اين زمينه اتحاديه چاپخانه‌داران با جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقيق از نوع نياز چاپخانه‌ها، در روزهای آتی مذاکراتی با مسئولان خواهد داشت تا بتوانيم با به‌روزرسانی ماشين‌آلات خود زمينه لازم برای حضور پررنگ در عرصه صادرات صنعت چاپ منطقه را فراهم کنيم.

ابوالحسنی با بيان اينکه مديران چاپخانه‌ها می‌توانند نوع ماشين مورد نياز را با ذکر سال ساخت و قيمت ريالی و ارزی آن به صورت مکتوب به اتحاديه چاپخانه‌داران اعلام کنند، افزود: در اين زمينه تلاش می‌شود پس از جمع‌آوری اطلاعات ياد شده، پيگيری‌ها برای دريافت تسهيلات مالی مورد نياز صنف چاپ از سرگرفته شود.

بنابر اعلام اتاق اصناف تهران، وی ادامه داد: قبل از اين کار لازم است آمار و اطلاعات کاملی داشته باشيم که چه تعداد از چاپخانه‌ها به تجهيزات و ماشين‌آلات جديد نياز دارند و ميزان تسهيلات مورد نياز آنها چه مقدار است و با آمار و ارقام جلو برویم.

ابوالحسنی با طرح اين موضوع که حدود ۴۰ درصد ناوگان صنعت چاپ به بازسازی و نوسازی نياز دارد، خاطرنشان کرد: اين نوسازی در حوزه‌ها و رسته‌های مختلف است. باتوجه به اينکه بخش زيادی از چاپخانه‌داران به نقدينگی برای واردات و خريد ماشين‌آلات جديد نياز دارند بايد شرايطی از سوی دولت برای اختصاص اين تسهيلات فراهم شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...