کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه صفر شد

کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه صفر شد

کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه صفر شد؛ وام‌های خرد قرض‌الحسنه  10 میلیون تومانی با کارمزد صفر درصد از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این‌باره گفت: برای نخستین بار ظرف یکی دو ماه آینده با هماهنگی که بین دو بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران انجام شده، برای وام‌های خرد قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن، کارمزد ۴ درصد به صفر می‌رسد.

سیداحسان خاندوزی تصریح کرد: باتوجه به رویکرد دولت در صنعت تحول، ما هم با افزایش سهم صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های قرض‌الحسنه در تامین مالی خرد مردم نه تنها موافق هستیم بلکه دستوراتی را مدنظر داریم که اجرای آنها در سال جاری شروع شده است.

 خاندوزی در ادامه افزود: در این راستا و در گام اول دو برابر شدن سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه در سال جاری رخ داد و همچنین دستورالعمل ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب‌های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض‌الحسنه کشور متمرکز کنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور کمک شایانی می‌کند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌هایی که توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد به این امر کمک خواهد کرد تا سال 1401 به جهت افزایش سهم شبکه تامین مالی قرض‌الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم سقف دو درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌های قرض‌الحسنه را پنج درصد یعنی 2.5 برابر بیشتر از دیگر بانک‌ها مقرر کرده است که این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه غیربانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تامین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوارها با آن روبه‌رو هستند عمل کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...