پرداخت وام 150 میلیونی ازدواج آغاز شد

پرداخت وام 150 میلیونی ازدواج آغاز شد

بانک مرکزی بر اساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بخشنامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با وثایقی آسانتر به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جزء (۱) بند قانونی یاد شده، بانک مرکزی مکلف است از محل صد درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند.
بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با گرفتن سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است.
عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف بوده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از یکم فروردین 1397 بوده است، 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان است. همهربانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.
همچنین، باتوجه به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون یاد شده مشمول گرفتن قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.
تأکید می‌شود حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.‏‏‏‏‏‏‏‏

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...