اردبیل و هرمزگان در صدر تورم ایستادند

اردبیل و هرمزگان در صدر تورم ایستادند

اردبیل و هرمزگان در صدر تورم ایستادند؛ براساس اعلام مرکز آمار ایران، در شهریورماه امسال بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ هرمزگان بوده است.

به گزارش ،‌ مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف‌کننده به تفکیک استان در شهریور ١٤٠١ را منتشر کرد که براساس آن، شاخص کل برای خانوارهای کشور به عدد ٥٢٥,٤ رسید که نسبت به مردادماه ٢.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٣.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مرکزی با ٠.٨ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به شهریورماه پارسال (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٩,٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٥٧.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان بوشهر با ٤٤.٦ درصد است.

 از سوی دیگر نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢,١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٧.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٣٧.٩ درصد است.
 
بنابر اعلام مرکز آمار ایران، در این ماه عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری به ٥١٥,٧ رسید که نسبت به مردادماه ٢.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٣.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مرکزی با ٠.٦ درصد است.

 تورم نقطه به نقطه در شهریورماه برای خانوارهای شهری کشور ٤٨,٤ درصد بوده که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٥٦.٥ درصد و کمترین آن مربوط به استان بوشهر با ٤١.٣ درصد است.

شاخص تورم خانوارهای شهری

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤١,٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان مازندران با ٤٦.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٦.٩ درصد است.

همچنین در شهریورماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی به ٥٧٩,٨ رسید. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ زنجان با ٤.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های کرمان و سمنان با یک درصد است. در این ماه استان گیلان با تورم ماهانه ٠.٣- درصد روبه‌رو بوده است.

شاخص تورم خانوارهای روستایی

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٦,٣ درصد بوده که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ هرمزگان با ٦٤.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان یزد با 47 درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٥,٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان قزوین با ٥٠.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ٣٨.١ درصد است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...