برپایی روز فناوری ایران در جیتکس امارات

برپایی روز فناوری ایران در جیتکس امارات

برپایی روز فناوری ایران در جیتکس امارات؛ همزمان با نخستین روز برگزاری رویداد بین‌المللی جیتکس 2022 در امارات متحده، همایش «روز فناوری ایران» با حمایت همراه اول و مشارکت برندهای ارتباطی و فناوری اطلاعات و استارت‌اپ های ایرانی برگزار شد.

به گزارش ، همراه اول همزمان با روز اول رویداد بین‌المللی جیتکس 2022، ضمن حمایت از همایش «روز فناوری ایران» که گعده‌ای برای جهانی‌سازی سرویس‌ها و محصولات کمپانی‌های فناور ایرانی و محلی برای شبکه‌سازی با قطب‌های فناوری دنیاست، به مشارکت در پنل‌های تخصصی این رویداد پرداخت و از استراتژی خود در زمینه «نوآوری باز» گفت.

این همایش که با حمایت همراه اول و مشارکت برندهای معتبر ارتباطی و فناوری اطلاعات و استارت‌‌اپ‌های ایرانی که با نگاه کسب تجربه و نقش‌آفرینی در عرصه جهانی به این رویداد پیوسته‌اند، برگزار شد علاوه‌بر اینکه فرصتی برای معرفی محصولات و سرویس‌های بومی ایران برای بازدیدکنندگان و همتایان خارجی به وجود آورد، امکان درج معرفی کسب‌وکار و محصولات در دایرکتوری دیجیتال، شبکه‌سازی با مشارکت‌کنندگان ایرانی و خارجی و آشنایی با رقبای خارجی را نیز فراهم آورد.

سهم 57 درصدی از بازار تلفن همراه

معاون بازاریابی و فروش همراه اول در این همایش اظهار داشت:  همراه اول شرکتی است که از یک دارایی ملی (شرکت مخابراتی سنتی) به رهبر بازار و اپراتور دیجیتال موبایل تبدیل شده است.

عباس لطفعلیان با بیان اینکه ما همراه اول را یک دارایی منحصر به فرد و ارزشمند می‌دانیم که توسط افراد حرفه‌ای و نیروهای انسانی متخصص توسعه پیدا کرده است، تاریخچه‌ای از شکل‌گیری نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران را برای حاضران شرح داد و به دوران ماقبل و پساخصوصی‌سازی نیز اشاراتی داشت.

لطفعلیان با تأکید بر اینکه از منظر پایگاه مشتری که ارزشمندترین دارایی اپراتورهای تلفن همراه به حساب می‌آید، همراه اول بزرگترین اپراتور خاورمیانه و هفدهمین اپراتور بزرگ جهان است، تصریح کرد: اپراتور اول تلفن همراه ایران ۵۷ درصد بازار کشور را در اختیار دارد و سهم بازار خود را در حالی حفظ می‌کند که ۱۶ سال پیش اپراتور دوم و سپس اپراتور سوم تلفن همراه نیز فعالیت خود را در بازار ایران شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بازارهای دیگر مناطق دنیا نگاه کنید، معمولا وقتی اپراتور دوم یا سوم به بازار می‌آید، بازیگر اول بازار حدود ۶۰ درصد سهم خود را از دست می‌دهد؛ با این حال همراه اول امروز سهمی ۵۷ درصدی دارد.

لطفعلیان با بیان اینکه توانسته‌ایم در زمینه توسعه اینترنت پهن باند همراه (Mobile broadband) عملکرد خوبی داشته باشیم، ابراز کرد: ما یک شبکه نسل چهارمی 4G گسترده و فراگیر در سراسر ایران داریم و درواقع دیتای موبایل ارزان و بهینه‌ای را در اختیار مشتری می‌گذاریم؛ جالب است زمانیکه به مصرف‌کنندگان تجاری همین اینترنت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها کسب‌وکار بزرگی را به وسیله همین اینترنت ما ساخته‌اند که آورده‌های زیادی برای آنها داشته است.

تمرکز روی اکوسیستم دیجیتال

وی اذعان کرد: استراتژی ما در زمینه در اکوسیستم دیجیتال روی سه نقطه متمرکز است؛ ابتدا بازطراحی Core business  یا هسته اصلی کسب‌وکار، در قدم بعدی تمرکز بر Beyond Core یا فراتر از هسته‌ اصلی به معنای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌ها و سازمان‌های دیجیتال و تبدیل شدن به سرمایه‌گذار خطرپذیر مهم در بازار و همچنین Near Core  که به معنای توجه به کسب‌وکارهایی است که نزدیکی با هسته کاری ما دارند.

معاون بازاریابی و فروش همراه اول با بیان اینکه چشم‌انداز بخش دیجیتال همراه اول این است که با ارائه سرویس‌ها و راهکارهای هوشمند برای فراهم کردن اکوسیستم دیجیتال، به یکی از رهبران بازار منطقه تبدیل شود، بیان کرد: اکوسیستم دیجیتال همراه اول بازیگران بزرگی دارد که زیر چتر این اپراتور فعالیت می‌کنند؛ مانند «آکادمی همراه اول» که پیگیر توسعه و توانمندسازی افراد فعال در اکوسیستم دیجیتالی است، «نور دنا» به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری، «مبین‌نت» به‌عنوان ارائه‌کننده ارتباطاتFWA، «افرانت» که در زمینه تکنولوژی و ارائه سرویس‌های دیتاسنتر فعالیت می‌کند.

وی به شرح فعالیت مجموعه‌هایی چون «حرکت اول» و هاب‌های شتابدهنده اپراتور اول تلفن همراه که نقش شتابدهی و سرمایه‌گذاری در بازار استارت‌اپی ایران دارند نیز اشاره کرد و از مأموریت «همراه کسب‌و‌کارهای هوشمند» به‌عنوان متولی توسعه کسب‌وکارهای دیجیتالی و «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» به‌عنوان رکن اصلی بومی‌سازی تجهیزات و خدمات این اپراتور گفت.

لطفعلیان وضعیت کنونی هر کدام از سرویس‌های دیجیتال دیگر همراه اول ازجمله «سوپراپلیکیشن اوانو» با 9 میلیون نصب به‌عنوان کیف پول، «همراه من» با بیش از 15 میلیون نصب به‌عنوان درگاه خدمات گسترده همراه اول، «اپلیکیشن شاد» که در کمتر از یک سال و در دوران شیوع کرونا به 15 میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد و بزرگترین و کاربردی‌ترین برنامه آموزش آنلاین مدارس است را نیز تشریح کرد.

گفتنی است این همایش که با حمایت و مشارکت همراه اول در روز اول رویداد بین‌المللی جیتکس 2022 برگزار شد، چندین پنل تخصصی با حضور متخصصان داخلی و بین‌المللی را راهبری کرد و میزبان علاقمندان به چشم‌انداز حوزه ارتباطات سیار و نسل‌های نوین تکنولوژی این حوزه بود.

نمایشگاه جیتکس 2022 از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه امسال (10 تا 14 اکتبر) در مرکز تجارت جهانی دبی میزبان علاقمندان به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...