قضاوت درباره محصول TF21زود است

قضاوت درباره محصول TF21زود است

قضاوت درباره محصول TF21زود است؛ قضاوت نهایی درباره محصول  TF21زمانی صورت خواهد گرفت که به مرحله تجاری‌سازی برسد.

به گزارش ، رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این مطلب در آیین رونمایی از پروژه TF21 به‌عنوان دومین محصول جدید این گروه صنعتی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران در حین این‌که وظیفه دارد به نظام کیفی و صنعتی و نظام انطباق بر استانداردسازی خودروها ورود داشته باشد، حامی و پشتیبان صنعت و تولید با کیفیت در کشور است.

مهدی اسلام‌پناه با اشاره به طراحی و توسعه محصول پروژه TF21 توسط ایران خودرو گفت: باید در این محصول نظام ارزیابی کیفیت خودرو دیده شود، کیفیت مسولیت بنگاه تولیدی است و بنگاه باید این مسولیت اجتماعی، اخلاقی و قانونی را متقبل شود.

اسلام‌پناه با بیان اینکه انتظار ما این است که الزام کیفیت و الزامات تولید محصول TF21 در زمینه ایمنی و عملکردی رعایت شود، اضافه کرد: قضاوت نهایی درباره این محصول جدید، زمانی صورت خواهد گرفت که به مرحله تجاری‌سازی برسد و بتوان درباره رعایت الزامات با اطمینان سخن گفت.

‏وی افزود: در حوزه ارگونومی، استایل طراحی مدرن، استحکام در بدنه و دیگر شاخص‌ها نظیر زیبایی، ایمنی و مهندسی محصول جدید ایران خودرو‌ علاوه‌بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان گروه، از ظرفیت نخبگان خارج از گروه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری کشور نیز استفاده شود.

باید استانداردهای سختیگرانه را رعایت کنیم

بنابر اعلام ایکو پرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم با اعلام اینکه محصول پروژه TF21 در کلاس ابعادی B تولید خواهد شد، گفت: تمام محصولات تولیدی در پروژه TF21 با آپشن‌های متفاوت مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و داخلی عرضه خواهد شد.

مهدی خطیبی افزود: به این نتیجه رسیدیم که رعایت استانداردهای اجباری حتی سختگیرانه به بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل با دیدگاه انتقادی به گروه صنعتی ایران خودرو وارد شدم، تصریح کرد: برای بهبود کیفیت محصولات ۲۷۹ پروژه کوتاه و میان‌مدت تعریف و به شدت پیگیر اجرای آن در گروه صنعتی ایران خودرو شدیم.

خطیبی با تاکید بر رعایت استانداردهای اجباری ۸۵ گانه کشور در تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، ادامه داد: از پس همه محصولات این مجموعه صنعتی چه برمبنای پلتفرم K125 و چه برمبنای پلتفرم TF21 با رعایت صد درصد استانداردهای اجباری داخلی و جهانی در رده‌های قیمتی مختلف و آپشن و طراحی‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این چارچوب تولید محصول جدید برمبنای پلتفرمTF21 با موتور TU5 پلاس، دارای ۱۱۳ اسب بخار قدرت، ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور و در دوره زمانی ۱۸ ماهه مد نظر قرار گرفت و نخستین محصول این پلتفرم در نیمه نخست سال آینده به تولید انبوه رسیده و با بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به رشد تیراژ تولید و تحویل محصولات این شرکت به مشتریان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۲ هزار دستگاه خودرو کامل تولید شده که ۱۰۸ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است. همچنین در دوره مذکور حدود ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است.

مهدی خطیبی

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...