تصویب سبد معیشت خانوار کارگری

تصویب سبد معیشت خانوار کارگری

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه تاکنون 6 جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار تشکیل شده است، گفت: پیشنهاد این کمیته درباره سبد معیشت خانوار کارگری، هفته آینده در نشست شورای عالی کار بررسی و احتمالا تصویب می‌شود.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از فارس، علی خدایی درباره اینکه تاکنون چه تعداد از جلسات کمیته تخصصی دستمزد کارگران تشکیل شده است و آیا تکلیف سبد معیشت خانوار کارگری روشن شده است، اظهار داشت: درباره سبد معیشت خانوار کارگری گزارشی تهیه شده است اما سبد معیشت کارگری مراحل نهایی را طی نکرده است و احتمالاً شنبه 16 بهمن در جلسه شورای عالی کار سبد معیشت خانوار کارگری پیشنهاد و تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ گزارش‌های تحقیقاتی مانند تعیین مزد منطقه‌ای و محاسبه سبد معیشت خانوار کارگری در کمیته تخصصی دستمزد بررسی می‌شود.

خدایی درباره اینکه آ‌یا وضعیت کارگران قبل و بعد از انقلاب بهتر شده است یا نه، خاطرنشان کرد: این مسأله نیاز به بررسی بیشتر دارد، وضعیت کارگران در برخی از موارد بهتر شده، اما در برخی موارد بهتر نشده است. به عنوان نمونه در سال‌های اول انقلاب درباره حداقل مزد کارگران به ویژه در سال 1358 رقم‌های خوبی تصویب شد و وضعیت کارگران خیلی بهتر شد اما در سال‌های اخیر به واسطه تحریم‌های اقتصادی از یک طرف و فشار تورم و نیز تغییر سبک زندگی از دیگر سو، فشار زیادی به معیشت خانوار کارگری وارد شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...