مرکز آمار برای ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برنامه‌ریزی کند

مرکز آمار برای ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برنامه‌ریزی کند

مرکز آمار برای ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی برنامه‌ریزی کند؛ نقدینگی در کشور به بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است بنابراین باید آن را مدیریت کنیم تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

به گزارش صنعت‌صنف، رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه‌ گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز خبر داد و گفت: وقتی که نقدینگی در کشور به بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است باید آن را مدیریت کنیم تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

مسعود میرکاظمی در مراسم روز ملی آمار در این‌باره گفت: وقتی بیش از ۵۰۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) نقدینگی در کشور وجود دارد باید آن را مدیریت کنیم تا اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. در حال حاضر حدود ۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری در بخش نفت و گاز را از طریق کنسرسیوم بخش‌های خصوصی و دولتی برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم که منجر به عقد قرارداد شده و معتقد هستیم این سرمایه‌گذاری باید تا بیش از ۸۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

میرکاظمی با بیان اینکه آمار می‌تواند در تدوین، عملکرد و نتایج یک برنامه نقش موثری داشته باشد، اضافه کرد: در زمان تدوین لایحه‌ بودجه از مرکز آمار اشخاصی را دعوت کردم اما برخی نسبت به این مساله اعتراض کردند و گفتند چرا مرکز آمار باید در این جلسات حضور داشته باشد. اما سوال اینجاست که مگر می‌شود بدون مرکز آمار برنامه‌ریزی انجام داد؟ آیا صرفا اداره کردن و تخصیص منابع کفایت می‌کند؟

وی افزود: اینکه می‌گوییم قرار است به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم آیا بدون برنامه‌ریزی امکان دارد؟ پاسخ این است که به هیچ وجه امکانپذیر نیست. اساسا آمار و اطلاعات درست و دقیق کمک می‌کند که ضعف‌ها را برطرف و جبران کنیم و اگر نقاط قوتی هست آنها را تقویت کنیم.

بنابر اعلام ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای تدوین لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه ادامه داد: مرکز آمار می‌تواند کمک شایانی به مجموعه دولت در حوزه تدوین لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه کند. همچنین برای رسیدن به ثبات اقتصادی، رشد اقتصادی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری حتما به آمارها و اطلاعات دقیق مرکز ملی آمار نیاز داریم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...