طراحی محصولات جدید بانکی در بانک ملی

طراحی محصولات جدید بانکی در بانک ملی

طراحی محصولات جدید بانکی در بانک ملی؛ مدیرعامل بانک ملی ایران بر تدوین و طراحی محصولات و خدمات جدید بانکی متناسب با نیاز و خواسته های مشتریان تاکید کرد.

به گزارش ، مدیرعامل بانک ملی ایران در دومین روز از همایش بررسی عملکرد ۶ ماه نخست سال 1401 این بانک، با تاکید بر تدوین و طراحی محصولات و خدمات جدید بانکی متناسب با نیاز و خواسته های مشتریان خواستار ریل‌گذاری جدید بانک ملی ایران در مسیر تقویت و توسعه همه جانبه بانکداری جامع و شرکتی شد.

این همایش که با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، معاونان، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، محمدرضا فرزین ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی مطلوب و مناسب واحدها و ادارات امور شعب استان‌ها که در سودآوری بانک موثر بودند، بر اهمیت پیاده‌سازی بانکداری شرکتی در آینده بانک ملی ایران تاکید کرد.

فرزین اظهارداشت: گسترش و تقویت بانکداری جامع و شرکتی را به‌عنوان یکی از رویکردها و سیاست‌های اصلی بانک در سال جاری با تدابیر جدید و تمهیدات اندیشیده شده مناسب تا حصول نتیجه و موفقیت کامل دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: گام‌های اولیه راه‌اندازی بانکداری جامع و به تبع آن بانکداری شرکتی، خرد و تجاری برداشته شده است و در ادامه با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اقدامات مناسب در بانکداری جامع نیازهای همه مشتریان بانک به یک نسبت برآورده و تامین خواهد شد.

فرزین گشایش بانکداری شرکتی را در بانک ملی ایران لازم و ضروری دانست و یادآور شد: باتوجه به تحولات کنونی تکنولوژی، شرایط رقابتی و حرکت شبکه بانکی دنیا در مسیر تخصصی شدن لازم است بانک ملی ایران نیز به سمت بانکداری جامع و شرکتی پرشتاب حرکت کند.

وی در ادامه به تشکیل فرهنگ سازمانی درجهت راه‌اندازی بانکداری شرکتی اشاره کرد و افزود: با سازوکاری مناسب و تامین زیرساخت‌های اساسی همانند تدوین فرآیندها و روش‌های جدید، شناسایی و جذب نیروهای متخصص، تخصیص شعب خاص، چیدمان و فضاسازی شعب، تدوین دستورالعمل‌های مناسب و ... زمینه تشکیل فرهنگ سازمانی درجهت کسب موفقیت در بانکداری شرکتی افزایش خواهد یافت.

وی یکی از اصول اصلی بانکداری جامع را وجود جذابیت در ارائه خدمات به مشتریان برشمرد و گفت: با گشایش و راه‌اندازی بانکداری جامع در بانک ملی ایران بدون شک صنعت بانکداری کشور با تغییر و تحول مواجه خواهد شد.

توجه به منابع انسانی، راه دستیابی به موفقیت

مدیرعامل بانک ملی ایران آموزش و عملکرد نیروی انسانی در بانکداری شرکتی و تجاری را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: به دلیل اشتغالزایی و کمک به رشد تولید ناخالص ملی، توسعه شرکت‌ها و اصناف برای بانک ملی ایران بسیار مهم است و بانک با حداکثر بسیج امکانات و آموزش نیروی انسانی درجهت ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود حامی صنایع کشور، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در کشور خواهد بود.

فرزین در ادامه سهم بانک ملی ایران را در تامین مالی تسهیلات خرد در شبکه بانکی کشور قابل توجه دانست و از پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد تا پایان سال خبرداد و خاطرنشان ‌کرد: پرداخت تسهیلات خرد به‌عنوان یک بازوی توانمند می‌تواند در بانکداری شرکتی موجب جذب و رضایت مشتریان باشد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بانک کارگشایی در ارائه تسهیلات خرد در کشور افزود: همه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وضع مقررات و ابلاغ آیین‌نامه‌ها باید درراستای تغییر و تحول و تقویت و بهبود کیفیت در سرعت‌بخشی به خدمات بانک کارگشایی باشد تا زمینه رضایتمندی مشتریان بیش از پیش فراهم شود.

وی بر لزوم ایجاد مهندسی و منطق مالی درراستای خدمت‌رسانی شایسته به مشتریان تاکید کرد و افزود: بانک ملی ایران با ریل‌گذاری جدید مالی در آستانه ورود به عصر جدید بانکداری است، دورانی که در آن با تنظیم و تدوین ساختار و چارچوب جدید مالی با بهره‌گیری از فرصت‌ها و توان حداکثری، زنجیره خلق ارزش در نظام بانکداری و اقتصاد کشور را تکمیل خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران لازمه موفقیت در بانکداری نوین و مدرن را توسعه فضاهای رقابتی در راستای کسب سهم بازار در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پیش روی بانک ایجاد حساسیت نسبت به صورت‌های مالی است که با نهادینه کردن فرهنگ سودآوری و اجرای دقیق و منسجم برنامه‌ها، بانک در مسیر سوددهی پایدار حرکت خواهد کرد.

فرزین در بخش دیگری از سخنانش در این همایش با بیان اینکه طراحی، تدوین و اعلام استانداردهای لازم منطبق با اهداف بانک ضعف و قوت واحدهای مختلف بانک در سراسر کشور را نمایان خواهد کرد، یادآور شد: همسو شدن با استانداردهای بانکداری نوین و تحلیل داده‌ها از مهمترین راهبردها و ماموریت‌های اداره امور شعب استان‌ها در سال جاری است تا بانک را کارآمدتر و مدرن‌تر از قبل به مشتریان معرفی کنیم.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: در این دو روز فرصتی شد تا ضمن مرور فعالیت‌ها و اقدامات بانک، نقاط ضعف و قوت بانک را بیشتر و بهتر بشناسیم تا با تکیه بر تحلیل‌های موجود بر اصلاح امور اقدام کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این مطلب که دلایل ضعف و قوت واحدها را باید هرچه سریعتر شناسایی کرد، از همکاران خواست با تشکیل اتاق فکر و برگزاری چنین همایش‌هایی در استان‌ها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.

وی در ادامه بر تحلیل‌گری و محاسبه‌گری در استان‌ها تاکید و افزود: روسای ادارات امور شعب در استان‌ها می‌توانند با جمع‌آوری آمایش سرزمین و تحلیل بازارهای پولی و مالی استان هم بانک را در تدوین نقشه راه حمایت کرده و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.

کسب سهم بازار نیاز امروز بانک

بنابر اعلام روابط عمومی، در ادامه این مراسم عباس شفیعی، رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران داشتن برنامه راهبردی را از دلایل موفقیت بانک در رسیدن به اهدافش دانست و افزود: سودآوری و افزایش متوازن سهم بازار از برنامه‌های مهم بانک در سال 101 است.

شفیعی مشتری‌محوری را در بانک با اهمیت خواند و افزود: باتوجه به تغییر و تحول در فضای رقابتی صنعت بانکداری اهداف بانک نیز با رویکرد جدیدی متحول شد.

وی از همه همکاران در واحدهای مختلف بانک خواست تا با پشتیبانی و تلاش به موقع و سریع زمینه افزایش سهم بانک در بازار شبکه بانکی را فراهم کنند.

سپس علیرضا صادقی، معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران در جریان برگزاری پانل تشریح وظایف و خدمات بانکداری شرکتی، تجاری و خرد با بیان اینکه مشتریان در بانکداری جامع بسیار بااهمیت هستند، افزود: در بانکداری نوین باید براساس پایداری مشتریان خدمات‌دهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ و ماندگاری مشتریان برای بانک‌های دنیا با اهمیت است، گفت: توجه به نیازهای مشتریان موجب حفظ و درنهایت سودآوری خواهد شد پس باید تلاش کنیم با طراحی و تولید محصولات بهینه براساس نیازها و خواسته های مشتریان رضایت آنها را کسب کنیم.

صادقی با اشاره به ارائه خدمات بهینه در بانکداری جامع، گفت: ما در فضای بانکداری جدید باید با ارائه خدمات یکپارچه، یک تجربه خوب را برای مشتریان رقم بزنیم.

معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران با بیان اینکه مشتری محوری راهبرد اساسی و اصلی بانکداری نوین است، گفت: ما در بانکداری جامع به دنبال این هستیم که مشتریان همه خدمات مالی مورد نیاز خود را از طریق بانک دریافت کنند.

در ادامه این همایش پانل‌های تشریح وظایف و خدمات بانکداری جامع با حضور علیرضا صادقی، معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران و روسای ادارات تابع، پانل فرآیند ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان، پانل تامین مالی زنجیره تامین با حضور مدیرعامل شرکت سکوک و پانل تامین مالی از بازار سرمایه با حضور معاون مالی گروه مالی بانک ملی ایران برگزار شد.

همچنین در این همایش ضمن ارزیابی عملکرد واحدها و پاسخگویی به سوالات حاضران، بر نقش مشتری محوری در تحول بانکداری، لزوم داشتن محصولات برتر، توجه به نیاز مشتری، جذب منابع و فرآیندهای جدید بانکداری تاکید شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...