رونمایی از سه خدمت جدید ملت در وزارت اقتصاد
رونمایی از سه خدمت جدید ملت در وزارت اقتصاد؛ سه خدمت جدید بانک ملت در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و مدیرعامل، اعضای هیاتمدیره و تعدادی از مدیران ارشد بانک ملت در محل وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
به گزارش صنعتصنف، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سه خدمت «امضای ملت، بانک پلاس و BNPL» از پیشگامی بانک ملت در ارائه خدمات جدید الکترونیک قدردانی و اظهار امیدواری کرد که روزبهروز شاهد به ثمر نشستن اقدامات نوین دیگری در این عرصه باشیم.
سیداحسان خاندوزی با اظهار خرسندی از ارائه این خدمات خطاب به دستاندرکاران بانک ملت گفت: خوشبختانه مجموعه مدیریتی و کارکنان بانک ملت زحمات زیادی را متقبل شدهاند که نتیجه آن را در عملکرد و ارائه خدمات نوین این بانک شاهد هستیم.
خاندوزی با اشاره به اهمیت هزینه مبادله بهعنوان یک مفهوم کلیدی و محوری در نظام بانکی، تاکید کرد: متاسفانه در اقتصاد ایران شاهد بالابودن هزینه مبادله هستیم و همه در اقتصاد کشور برای فعالیتکردن با زحمت، زمان و هزینه زیاد و همچنین اصطکاکهای بالای سیستمی روبهرو هستند و هرچقدر این اصطکاکها را کاهش دهیم به تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین و همچنین کاهش دلنگرانی و فرسایش روحی روانی فعالان اقتصادی کمک بیشتری خواهیم کرد.
بهگفته وی، زنجیره طولانی هزینه مبادله با طرحهای جدیدی که از سوی بانک ملت رونمایی شد کوتاهتر خواهد شد و فعالان اقتصادی با هزینه کمتر، زمان کوتاهتر، مبادله کمتر اسناد و ... تسهیلات خود را از بانک دریافت خواهند کرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به این نکته که این خدمات جزو خدماتی است که رضایت عامه و فعالان اقتصادی را در پی خواهد داشت، اظهار داشت: چنین خدماتی کمککننده و تسهیلکننده امر تولید نیز خواهد بود.
وی تصریح کرد، بانک ملت که همیشه از بانکهای خوشنام، معتبر و همواره در مسیر ترقی بوده و پیشگامی آن با تیم جدید مدیریتی خود سرعت گرفته است، باید به هموارشدن مسیر تحقق بانکداری دیجیتال کمک کند و در رقابت سازنده با دیگر بخشها، به تحقق اهداف دولت در این زمینه یاری برساند.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک ملت، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با تشریح عملکرد 6 ماهه بانک ملت، رشد 117 درصدی تراز عملیاتی تجمیعی و عبور آن از 262 هزار میلیارد ریال، رشد 321 درصدی سود خالص، رشد 144 درصدی منابع حساب جاری، رشد 123 درصدی سپردههای غیرهزینهزا، رشد 19 درصدی سپردههای ارزی، رشد 243 درصدی اعتبارات اسنادی ریالی، رشد 100 درصدی ضمانتنامههای داخلی، رشد 78 درصدی درآمدهای کارمزدی و رشد 100 درصدی حوالههای ارزی را ازجمله دستاوردهای بانک ملت در این مدت بیان کرد.
رضا دولتآبادی رونمایی از سه محصول جدید بانک ملت را درراستای سیاستهای دولت مبنی بر توسعه بانکداری الکترونیک و اجرای سه ماده از راهبردهای سیاستی وزارت اقتصاد مبنی بر بهرهمندی از فناوریهای نوین، ارائه خدمات به آحاد مردم، توسعه تسهیلات خرد غیرحضوری، ارائه نسخه الکترونیک قراردادها به مشتریان و تحول دیجیتال برشمرد و تصریح کرد: این سه محصول مبتنی بر بانکداری دیجیتال طراحی و عملیاتی شده است.
دولتآبادی با بیان اینکه پلتفرم بانک پلاس باتوجه به نیازهای جامعه طراحی شده و با پلتفرمهای دیگر بانکها تفاوت اساسی دارد، افزود: در خدمت دیگر این بانک، ارائه تسهیلات در بستر فرابانک غیرحضوری شده و مشتری برای دریافت تسهیلات با استفاده از امضای دیجیتال، دیگر نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد داشت و همه مراحل به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
وی، خدمت بعدی را اکوسیستم BNPL خواند که با تاکید بر واقعیکردن تسهیلات خرد و انجام خریدهای واقعی طراحی شده است و از این طریق، مشتری برای خرید از بانک تسهیلات دریافت خواهد کرد که این تسهیلات به حساب فروشنده کالا یا خدمات واریز خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد که با رونمایی از این خدمات، دهها هزار سفر به شعب بانک ملت حذف و خدمات بانکی به صورت سیستماتیک به متقاضیان ارائه شود.
ثبت دیدگاه