کاهش تخلفات اداری با پاسخگو بودن مدیران بانکی

کاهش تخلفات اداری با پاسخگو بودن مدیران بانکی

کاهش تخلفات اداری با پاسخگو بودن مدیران بانکی؛ مدیرعامل بانک ملی ایران در بیست‌ویکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران، بر نقش موثر و ارزش‌آفرین بازرسان در عملکرد مطلوب بانک تاکید کرد.

به گزارش ، این همایش با حضور قائم‌مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد و بازرسان بانک و دیگر مسئولان و مقامات استانی برگزار شد.

محمدرضا فرزین که به‌صورت وبیناری در این همایش حضور پیدا کرد، یکی از موضوعات مهم در شبکه بانکی را در حال حاضر وجود یک نظام نظارتی و بازرسی موثر و مستحکم دانست و گفت: استانداردسازی جدید و اصلاح فرآیندها در ارتقای عملکرد بازرسان در بانک لازم و ضروری است.

فرزین اظهار داشت: شفاف‌سازی در عملکرد و فعالیت‌های تمامی واحدها، شعب، ادارات امور و شرکت‌های تابعه بهترین روش برای مقابله با کاهش تخلفات و جرایم و از سویی دیگر ارتقای سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه در بازرسی چند نکته قابل توجه و مدنظر است، اضافه کرد: سیر بازرسی‌ها باید به سمت اصلاح روش‌ها، دستورالعمل‌ها، رویه‌ها و فرآیندها و شناسایی مجراهای جرایم‌خیز باشد.

او با تقدیر از زحمات بازرسان بانک در سراسر کشور درراستای گسترش بهینه شفاف‌سازی در امور افزود: تداخل وظایف و عدم هماهنگی بین امور و ادارات مختلف نظارتی در بانک موانع و مشکلاتی را ایجاد کرده که با وجود یک شورای هماهنگی و یک الگو و استاندارد مشخص می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد اثربخشی بیشتر در بانک باشیم.

فرزین با تاکید بر اینکه در یکسال اخیر اقدامات مهمی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلف و موارد سوءاستفاده در مسیر تحقق اهداف بانک صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بازرسی در صنعت بانکداری دنیا بسیار مهم‌ و حساس‌ ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه هماهنگی بین امور نظارتی بانک موجب اثربخشی بیشتری در بانک خواهد شد، گفت: بازرسان باید با آگاهی و توان بیشتر با ارائه نظرات و طرح مسائل مختلف، مدیران ارشد بانک را در تصمیم‌گیری‌های کلان همراهی کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی بانک بسیار مهم و با اهمیت است، گفت: اساس سیاست‌ها و اولویت بازرسی در بانک ملی ایران باید بر رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف متکی باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک ملی ایران، فرزین با اشاره به اینکه کنترل، نظارت و بازرسی زمینه کاهش تخلفات و جرایم را فراهم خواهد کرد، یادآور شد: بازرسان وظیفه دارند با ابزارها و امکانات موجود شرایطی را فراهم کنند که تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مالی در بانک شفاف و روشن باشد.

وی بازرسان را بازوی توانمند و کمکی مدیران در بانک دانست و گفت: عملکرد مثبت و موثر بازرسان در بانک موجب خواهد شد که کارکنان گمان کنند در یک ساختمان شیشه‌ای هستند و هیچ کجای بانک تاریک نیست.

فرزین، پاسخگو بودن را یکی از ویژگی‌های مدیران برشمرد و افزود: معتقدیم گسترش فرهنگ نظارت‌پذیری در بین واحدهای بانک منجر به پیشگیری تخلفات و جرایم خواهد شد.

همایش بازرسان بانک ملی
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...