رستم از راه به در شد

رستم از راه به در شد

رستم از راه به در شد؛ رییس جمهور استعفای وزیر راه و شهرسازی را پذیرفت و رستم قاسمی پس از 14 ماه از وزارت راه و شهرسازی به در شد.

به گزارش ، سیدابراهیم رییسی درحالی با استعفای رستم قاسمی موافقت کرد که شایعه خروج او از ساختمان دادمان از چند هفته پیش رایج بود.

پس از خروج قاسمی از راه و شهرسازی که دلیل اصلی آن تشدید بیماری وزیر عنوان شده، رییسی در حکمی شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

رییس جمهور در موافقت استعفای قاسمی، از تلاش‌های وی در دوران مسئولیتش در وزارت راه و شهرسازی تقدیر و برایش آرزوی سلامتی کرد.

او ابراز امیدواری کرد که بتوان از توانمندی‌های ایشان پس از بهبودی کامل استفاده کرد.

رستم قاسمی روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ متن استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است. او در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت هم شرکت نکرد.

در هفته‌های گذشته انتقادهایی نسبت به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه نهصت ملی مسکن که از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است مطرح شده بود.

قاسمی در شرایطی از وزارت راه و شهرسازی خداحافظی کرد که سیر اجرای طرح ساخت چهار میلیون خانه به‌عنوان یکی از مهمترین اهداف دولت در بیش از یکسال گذشته با کندی پیش ‌رفت.

بنابر اعلام سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون فقط ۱۹۴ هزار واحد به مرحله‌ فونداسیون رسیده است. البته وزارت راه و شهرسازی برای ۱.۶ میلیون واحد، زمین تامین کرده و بر این اساس مسئولان وزارتخانه می‌گویند که بیش از یک میلیون واحد در حال اجرا است.

در بخش حمل‌ونقل، توافقنامه با کشورهای آسیای میانه از جمله قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان در حال انجام است اما قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه شیراز ـ اصفهان هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. 

همچنین قاسمی مهرماه امسال وعده داد که ظرف سه تا چهارسال آینده ۲۰ میلیارد دلار در بخش ریل و بندر هزینه می‌کند که ابهاماتی از سوی کارشناسان درباره منابع مالی این وعده مطرح است.

شهریار افندی زاده
شهریار افندی‌زاده

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...