سکه امامی رکورد زد

سکه امامی رکورد زد

سکه امامی رکورد زد؛ سکه طلا با ثبت بالاترین رکورد خود در سال 1401 به بازار سرمایه یادآور شد که همچنان بیشترین بازدهی را نصیب دارندگان خود می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، بررسی نمودار مقایسه‌ای شاخص کل بورس و سکه امامی در بازه زمانی 21 آبان تا 9 آذرماه، گویای آن است که اگرچه سکه طلا شروع پایینی داشت اما در هفته دوم آذرماه این شروع به رکوردی بی‌سابقه در سال 1401 انجامید.

بنابر اعلام کندل از تحلیل هفتگی بازار سکه امامی و شاخص کل بورس، سکه امامی در 21 آبان - نخستین روز هفته- کار خود را با قیمت 15 میلیون و 952 هزار تومان آغاز کرد اما شاخص کل در این روز تا قله یک میلیون و 426 هزار واحدی قد کشیده بود ولی این صعود در روزهای بعد، ادامه پیدا نکرد.

در ادامه هفته، قیمت سکه امامی در 24 آبان به 16 میلیون و 332 هزار تومان و در 2 آذرماه به 16 میلیون و 416 هزار تومان افزایش پیدا کرد ولی همچنان عطش رشد قیمت داشت تا آنجا که در 6 آذرماه به اوج خود رسید و با ثبت بیشترین رکورد قیمت از ابتدای 1401 تا این روز در پله قیمتی 17 میلیون و 28 هزار تومان جا خوش کرد. 

از آن سو، شاخص کل بورس سیر نزولی داشت به طوریکه در 23 آبان تا یک میلیون و 400 هزار واحد سقوط کرد و با حرکات زیگزاگی و نوسانی خود تا یک میلیون و 414 هزار واحد و سپس در پایان معاملات روز چهارشنبه 25 آبان با رشد حدود سه هزار واحدی تا یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد بالا آمد تا رشد 2 درصدی نسبت به ابتدای هفته را ثبت کند اما این اوج در پایان ماه آبان به شاخص یک میلیون و 405 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش ، شروع ماه آذر برای هر دو شاخص بورس و سکه مثبت بود؛ با وجود صعود شاخص کل تا قله یک میلیون و 410 هزار واحد و قیمت هر قطعه سکه تا 16 میلیون و 416 هزار تومان در دومین روز از سومین ماه پاییز، این دو شاخص در روزهای آغازین دومین هفته آذرماه با فاصله زیاد از هم به راهشان ادامه دادند و همچنان که شاخص کل با سیر نزولی خود تا یک میلیون و 406 هزار واحد سقوط کرد از آن سو، سکه امامی به رشد خود ادامه داد و در 6 آذرماه از مرز 17 میلیون تومان در هر قطعه گذشت و سکه طرح جدید یک درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

گزارش کندل از آمارهای روز پایانی معاملات این هفته نشان می‌دهد هر دو شاخص سکه و بورس در 9 آذرماه به یکدیگر نزدیک شدند؛ در این روز شاخص کل بورس به قله یک میلیون و 441 هزار واحد رسید و توانست سیر نزولی هفته‌های گذشته را تا اندازه‌ای جبران کند با این حال سکه امامی اندکی از اوج پایین آمد و در پله قیمتی 16 میلیون و 993 هزار تومان ایستاد. 

هرچند در هفته دوم آذرماه سال جاری بازده بورس به اندازه یک درصد بیشتر از سکه بوده است اما تحلیل نموداری حرکت این دو شاخص نشان از بازدهی بیشتر سکه امامی دارد.

تحلیل هفتگی بازار سکه امامی و شاخص کل بورس - هفته منتهی به 9  آذرماه

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...