کامیون‌های ایرانی به عراق حق بیمه ندهند

کامیون‌های ایرانی به عراق حق بیمه ندهند

کامیون‌های ایرانی به عراق حق بیمه ندهند؛ پرداخت حق بیمه کامیون‌های ایرانی که از مبادی ورودی عراق به خاک این کشور وارد می‌شوند برعهده تجار عراقی است و فعالان اقتصادی ایرانی باید این مساله را در قراردادهای خود لحاظ کنند.

به گزارش ، پیرو بروز مشکلاتی برای کامیون‌های ایرانی در مرزهای کشور عراق و گرفتن کارت رانندگان به‌عنوان ابزار فشار برای پرداخت حق بیمه، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق را مسوول رسیدگی این مشکل کرد.

سفیر ایران در عراق، در نامه‌ای که به وزارت امور خارجه ارسال کرده و رونوشت آن به نهادهای اقتصادی مانند اتاق تهران نیز ارسال شده، تاکید کرد که پرداخت حق بیمه کامیون‌های ایرانی که از مبادی ورودی عراق به خاک این کشور وارد می‌شوند برعهده تجار عراقی است و فعالان اقتصادی ایرانی این مساله را در قراردادهای خود لحاظ کنند.

محمدکاظم آل‌صادق در این نامه عنوان کرد که برابر مشاهدات میدانی از نقطه مرزی مهران-زرباطیه مشخص شد که براساس قوانین و مقرراتی که سال گذشته از سوی دولت عراق تصویب شده و به‌تدریج در همه مبادی ورودی این کشور اجرا خواهد شد، کامیون‌های ورودی باید مبلغ 35 دلار برابر 55 هزار دینار به‌عنوان حق بیمه بپردازند که پرداخت این مبلغ برعهده تاجر عراقی است

آل‌صادق با اشاره به این مساله که اجرای این مصوبه تعهدی برای رانندگان کامیون‌ها و صادرکنندگان ایرانی ایجاد نمی‌کند، توصیه کرد که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، فعالان اقتصادی کشورمان در هنگام انعقاد قراردادهای صادرات کالا، نسبت به پرداخت حق بیمه مذکور توسط طرف عراقی و ذکر این تعهد در قرارداد اقدام کنند.

سفیر ایران در بغداد اعلام کرد که برای اعتراض به گرفتن کارت برخی از رانندگان کامیون‌ها برای اعمال فشار و دریافت حق بیمه از طرف ایرانی، این سفارت یادداشتی برای ارسال به مراجع مسوول تنظیم و ارسال کرده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...