بورس و سکه فاتحانه وارد زمستان شدند

بورس و سکه فاتحانه وارد زمستان شدند

بورس و سکه فاتحانه وارد زمستان شدند؛ شاخص کل بورس ماه آذر را در حال به پایان رساند که توانست تا قله یک میلیون و 500 واحد صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، هفته پایانی آذرماه 1401 برای شاخص کل بورس، پایان خوبی داشت و بازار سرمایه توانست با رشد مثبت، فصل پاییز را به پایان برساند.
 
بررسی‌های کندل از فراز و فرود بازار سرمایه در ماه آذر نشان می‌دهد که شاخص کل در 5 آذر کار خود را با عدد یک میلیون و 408 هزار واحد آغاز کرد و تا پایان هفته چهارم این ماه، پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سرگذاشت به طوریکه در13 آذرماه به عدد یک میلیون و 418 هزار واحد رسید اما با سقوط   واحدی در 19 آذر به عدد  کاهش پیدا کرد.

این بررسی ها نشان می دهد پس از این سقوط، شاخص کل سیر صعودی خود را آغاز کرد و در پایان هفته سوم آذرماه به عدد یک میلیون و 473 هزار واحد و سپس در 29 آذر به قله یک میلیون و 500 هزار واحد رسید و اگرچه با اندکی کاهش در روز پایانی ماه آذر با عدد یک میلیون و 496 هزار واحد به کار خود در پاییز پایان داد و به استقبال یلدا رفت اماتوانست رشد 2 درصدی در هفته پایانی آذر و رشد 6 درصدی را یک ماهه آذر برای خود ثبت کند. 

به گزارش ، از سوی دیگر سکه امامی که ماه آذر را به آرامی آغاز کرد اما در هفته سوم این ماه، با ثبت رکورد تاریخی به قله قیمتی 18 میلیون تومان رسید و از آن پس در آن، جاخوش کرد و تا پایان پاییز پایین نیامد.

سکه طرح جدید روزهای آغازین آذرماه را با قیمت 16 میلیون و 786 هزار تومان به ثبت رساند اما در ادامه با جهشی 2 میلیون تومانی در هفته سوم آذرماه به قیمت 18 میلیون و 605 هزار تومان و در آغاز هفته چهارم خود را تا عدد قیمتی 18 میلیون و 898 هزار تومان بالا کشید.

سکه امامی اگرچه آخرین هفته آذر را با قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان و با رشد منفی 2 درصدی به پایان رساند اما توانست در ماه آذر 13 درصد رشد قیمتی را برای خود ثبت کند.

سکه طرح جدید و شاخص کل بورس در حالی وارد نخستین ماه فصل زمستان شدند که به‌رغم همه فراز و فرودها و نوسانات ناشی از تغییرات نرخ ارز و ناآرامی‌های داخلی، با رشد مثبت فصل پاییز را به پایان رساندند.

شاخص کل در نخستین روز کاری دی‌ماه (3 دی 1401)، به عدد یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳ واحد رسید و با افزایش ۴۱۸۰۲ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته  رشد ۲.۷۹ درصدی را ثبت کرد.

 در این روز سکه امامی با یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین روز آذرماه به ۱۹ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید و رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشت و درصدد است تا به زودی 20 میلیون تومانی شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...