رشد 15 درصدی حمل کانتینری کشتیرانی در 1401
رشد 15 درصدی حمل کانتینری کشتیرانی در 1401؛ مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد که امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد.
به گزارش صنعتصنف، مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهرغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتیهای کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.
کاپیتان مجید سجده تصریح کرد: برآورد ما در بخش حمل بار کانتینری آن است که تا پایان سال جاری رکورد سال قبل خود را در عملیات حمل کانتینر به مقدار ۱۵ درصد افزایش دهیم.
وی با تأکید بر اینکه در حال راه اندازی خطوط جدید حمل بار کانتینری به بنادر مختلف هستیم، به ورود نخستین شناور کانتینری این شرکت با ظرفیت ۶۵۰۰ TEU کانتینر به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: ایجاد خط منظم کانتینری از/به چابهار – شرق دور، دستاوردی ملی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهویژه حملونقل کانتینری این گروه است.
سجده درباره فعالیت این خط منظم کانتینری تصریح کرد: از این پس هر دو هفته یکبار کشتیهای کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت و این اقدام استمرار مییابد.
وی با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه راهاندازی خط کانتینری به بندر چابهار، همکاری خوبی با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشتهاند، ابراز امیدواری کرد با برنامهریزیهای صورت گرفته در زمینه توسعه ترانزیت و رونق کریدور شمال – جنوب توفیقات بیشتری نصیب گروه کشتیرانی شود.
بنابر اعلام مانا، مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتیهای بزرگتر کانتینری این شرکت با ظرفیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تیای یو بهدلیل امکانات محدود بندر چابهار، امکان پهلوگیری در این بندر را ندارند، افزود: در صورت نصب گنتری کرینها در بندر چابهار این محدودیت نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.
وی تأکید کرد: مهمترین عوامل برای توسعه ترانزیت از بندر چابهار، توسعه پسکرانه این بندر در بخشهای مختلف جادهای و ریلی است.
سجده درباره موانع عدم توسعه ترانزیت از بندر چابهار به بالا بودن کرایه حمل زمینی از این بندر اشاره کرد و گفت: حمل جادهای کانتینر از این بندر به اصطلاح دوسر بار نیست؛ اما اگر کانتینرها دوسر بار شوند مطمئنا امکان توسعه فعالیتها بیش از پیش وجود دارد و بندر چابهار میتواند شانه به شانه بندرعباس توسعه یابد.
وی با تصریح اینکه ترانزیت منطقه از چند مسیر در حال رخ دادن است، اضافه کرد: از سمت شرق پاکستان بسیار فعال است، بندر کراچی و گوادر زیرساختهای بسیار مناسبی را فراهم کردهاند. از سوی دیگر بندر امالقصر عراق در حال توسعه است که در این میان بندر چابهار میتواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و بر این اساس در صورتیکه پسکرانه، خط راه آهن و جاده توسعه یابد بهطور قطع بندر چابهار بیش از این فعال خواهد شد.
ثبت دیدگاه